در دیدار رئیس سندیکای روزنامه‌نگاران عراق با معاون مطبوعاتی چه گذشت؟

رئیس سندیکای روزنامه‌نگاران عراق و سندیکای نویسندگان جهان عرب با معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی کشورمان دیدار کرد.

در دیدار رئیس سندیکای روزنامه‌نگاران عراق با معاون مطبوعاتی چه گذشت؟به گزارش گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، رئیس سندیکای روزنامه‌نگاران عراق و سندیکای نویسندگان جهان عرب در دیدار با خدادی معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، ضمن ابراز خرسندی از ملاقات با مدیران رسانه‌ای ایران گفت: آمادگی داریم تمام امکانات مادی و معنوی سندیکا را در این شرایط خاص در اختیار ایران قرار دهیم.

 «مؤید اللامی» با تاکید بر گسترش همکاری‌های دوجانبه رسانه‌ای میان ایران و عراق، تصریح کرد: از شرایطی که برای ایران به وجود آمده عمیقا ناراحتیم و تا زمان رفع مشکلات، در کنار شما هستیم.

رئیس سندیکای نویسندگان جهان عرب تاکید کرد: با توجه به شرایط خاص منطقه و نقشه‌هایی برای برهم زدن امنیت و آرامش این منطقه، امروز بیش از پیش نیازمند همراهی و همکاری هستیم و باید سطح روابط و همکاری‌های خود را افزایش دهیم.

همچنین «ایاد الجبوری» قائم مقام اللامی و رئیس سندیکای روزنامه نگاران نجف اشرف ، بر تقویت روابط رسانه‌ای دو کشور تاکید کرد. بنابراین گزارش، محمد خدادی در این دیدار دو جانبه بر نقش موثر رسانه‌ها در توسعه دیپلماسی رسانه‌ای و گسترش صلح و ثبات در منطقه تاکید کرد.

محمد خُدادی ضمن قدردانی از همراهی دولت و ملت عراق با ایران، بر توسعه همکاری‌های رسانه‌ای دو کشور و کشور‌های همسایه، منطقه و جهان اسلام تاکید کرد و گفت: ایران علاقه‌ای به جنگ ندارد و تقویت امنیت کشور‌های منطقه و جهان اسلام را امنیت خود می‌داند.

وی با اشاره به نقش تعیین‌کننده رسانه‌ها در توسعه دیپلماسی رسانه‌ای و ایجاد صلح و ثبات در منطقه، به رویکرد صلح‌طلبانه ایران در تعامل با کشور‌های جهان اشاره و تصریح کرد: توافق برجام بعد از ۵ سال مذاکره و امضای صدها برگ قرارداد، موید این نکته است که ایران، خواهان صلح است و دنیا نیز این رویکرد را حمایت می‌کند. کما اینکه به جز آمریکا و عربستان و رژیم اشغالگر قدس، بسیاری از کشور‌های غربی حامی ایران و برجام هستند.

وی در همین زمینه افزود: آمریکایی‌ها نشان دادند که به هیچ وجه قابل اعتماد نیستند و مذاکره با آن‌ها بی فایده است و «برجام» یکی از اسناد این تجربه تاریخی برای تمام ملت‌هاست.

معاون مطبوعاتی با اشاره مبارزات چندساله ایران با داعش و در عین حال، حمایت‌های مالی و تسلیحاتی غرب از این گروهک تروریستی تصریح کرد: شما بهتر می‌دانید که اساسا ایران خواستار برقراری صلح و دوستی در دنیا است و با وجودی که قربانی تروریسم است، اما در صف اول مبارزه با تروریسم قرار دارد. بر همین اساس باید فریاد صلح‌طلبی ما به تمام دنیا برسد که رسانه‌های منطقه و جهان اسلام می‌توانند جمهوری اسلامی را در این هدف، همراهی کنند.

وی افزود: تجربه نشان داده است که آمریکا به کشور‌های ضعیف حمله می‌کند و چنانچه مردم عراق از خود دفاع نمی‌کردند، امروز چیزی به‌عنوان عراق مستقل وجود نداشت، انتخابات باشکوهی در آن برگزار نمی‌شد و با چنین کشور روبه توسعه‌ای مواجه نبودیم.

خُدادی با اشاره به اشتراکات فرهنگی و عقیدتی ایران و عراق بر توسعه همکاری‌های رسانه‌ای مبتنیِ بر منافع ملی دو کشور تاکید کرد و گفت: کشور عراق دارای جایگاه برجسته‌ای بین کشور‌های اسلامی است و نقش بسیار تعین کننده‌ای در مناسبات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی منطقه دارد و بر همین اساس رابطه دیرینه دو کشور می‌تواند در فضای نوین اطلاع‌رسانی نیز پررنگ‌تر و هدفمندتر باشد.

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در تشریح بیشتر شرایط منطقه به اقدامات تفرقه‌افکنانه غرب در منطقه اشاره و تصریح کرد: برخی کشور‌های غربی دنبال گسترش تفرقه در منطقه هستند؛ آن‌ها از برادری و همبستگی ما وحشت دارند؛ بنابراین لازم است رسانه‌ها نیز ملت‌های دوکشور را در خنثی‌سازی توطئه‌های آمریکا و هم‌پیمانانش یاری کنند.

انتهای پیام/ 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار