امضای ۳ تفاهم نامه مشترک همکاری، با هدف مرمت آثار تاریخی فارس

مدیر کل میراث فرهنگی فارس از انعقاد سه تفاهم نامه همکاری برای مرمت و حفظ آثار تاریخی استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، در مراسم نکوداشت روز جهانی موزه و هفته میراث فرهنگی؛ ۳ تفاهم نامه مشترک همکاری فی ما بین اداره میراث فرهنگی فارس با سازمان نظام مهندسی ساختمان و ادارات کل صدا و سیما و اوقاف و امور خیریه استان منعقد شد.

در مراسم نکوداشت هفته میراث فرهنگی و روز جهانی موزه، سه تفاهم نامه مشترک همکاری بین اداره میراث فرهنگی فارس با سازمان نظام مهندسی ساختمان و ادارات کل صدا و سیما و اوقاف و امور خیریه استان به منظور معرفی، حفاظت و مرمت آثار تاریخی استان منعقد شد.

امیری مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس، اظهار کرد: موضوع تفاهم نامه با سازمان نظام مهندسی ساختمان فارس، همکاری دو جانبه به منظور تسریع ارائه خدمات مهندسی (طراحی، نظارت و اجرا) و رعایت مقررات و ضوابط سازمان میراث فرهنگی در ارتقاء کیفیت طرح‌های مرمت و احیای بنا‌ها و بافت‌های تاریخی تحت پوشش اداره کل میراث فرهنگی فارس و ایجاد هماهنگی‌های متقابل در خصوص اقدامات این اداره کل است.

این مقام مسئول ادامه داد: موضوع تفاهم نامه با اداره کل اوقاف و امور خیریه استان نیز چگونگی حفظ و احیاء، مستند نگاری، ثبت و بهره برداری از کاروانسرا‌های تاریخی موجود در سطح استان و تغییر کاربری به گردشگری با توجه به قوانین حاکم بر دو اداره کل است.

وی تاکید کرد: تفاهم نامه با صدا و سیمای مرکز استان هم با هدف توسعه همکاری‌های مشترک و ایجاد هماهنگی‌های لازم با هدف تهیه، تولید و پخش برنامه‌های مرتبط با ماموریت‌ها و اهداف طرفین منعقد شد.

انتهای پیام/چ

امضای تفاهم نامه برای مرمت آثار تاریخی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار