طرح عربستان برای تغییر ترکیب جمعیتی استان شیعه‌نشین قطیف

یک منبع آگاه در عربستان از نقشه رژیم آل سعود برای تخریب خانه‌های بیشتری از ساکنان منطقه شیعه‌نشین قطیف به منظور اسکان افراد غریبه در آنجا از داخل یا خارج عربستان خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه خبری العهد در گزارشی اختصاصی از طرح سعودی‌ها برای تخریب صد‌ها خانه در استان شیعه نشین قطیف در شرق عربستان خبر داد.

این پایگاه در گزارش خود نوشت: مقامات سعودی اقدامات ظالمانه خود را در برابر ساکنان استان قطیف و شهر‌های آن افزایش داده اند. بازداشت ها، اعدام‌ها و حملات کورکورانه در روستا‌ها و شهر‌های منطقه شرقی، با تمامی معیار‌های بشری، اخلاقی، حقوقی و قانونی که در تمامی کشور‌های دنیا مورد پذیرش بوده، در تناقض است.

دستگاه‌های امنیتی سعودی دستوراتی را که به آن‌ها از فرمان‌های پادشاهی و یا از سوی شاهزادگان داده می‌شود، اجرا کرده و با قدرت سلاح و خشونت، آن را بر ساکنان خانه‌هایی که آزادی اعتراض در برابر این احکام ظالمانه را ندارند، اعمال می‌کنند.

العهد در ادامه گزارش خود نوشت: طرح مقامات سعودی تنها در چارچوب سرکوب مخالفان متوقف نشده، بلکه مسأله از این هم خطرناک‌تر است، چرا که طبق اطلاعات رسیده از شبه جزیره عربستان، طرحی قومی در حال اجرا از سوی مقامات سعودی است.

این پایگاه در ادامه به نقل از یک منبع ویژه در داخل عربستان اعلام کرد نیرو‌های امنیتی در آستانه تخریب صد‌ها خانه در مرکز قطیف به منظور آواره کردن هزاران ساکن این منطقه قرار دارند؛ مانند تخریب محله المسوره در منطقه عوامیه که در سال ۲۰۱۷ انجام شد.

مقامات سعودی ادعا می‌کنند این طرحی توسعه‌ای است که شامل پروژه‌های خیریه‌ می‌شود. این در حالی است که این ادعا برای کسب حمایت افکار عمومی صورت می‌گیرد. این منبع در ادامه تأکید کرد رژیم سعودی تلاش دارد تغییر ترکیب جمعیتی شیعه این منطقه را از طریق ساکن کردن افراد غریبه به انجام برساند.

انتهای پیام/

برچسب ها: عربستان ، آسیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار