اجرای طرح بسیج ملی کنترل فشار خون

رئیس مرکز بهداشت آبادان گفت: کار اجرای طرح بسیج ملی کنترل فشار خون با مشارکت ۲۳۰ نفر از نیروهای این مرکز در آبادان آغاز شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،جعفر ربیحاوی رئیس مرکز بهداشت آبادان گفت: با توجه به تغییر نقشه بیماری‌ها در سطح جهان و سبقت بیماری‌های غیر واگیر به عنوان علت اصلی مرگ از بیماری‌های واگیردار، سیستم تأمین سلامت جهان و کشور با اصلاح برنامه‌های مداخلاتی خود نسبت به شناسایی ریزفاکتورهای ابتلاء به انواع بیماری‌ها و در نهایت مرگ افراد اقدام کرده است.

وی افزود: در این راستا بیماری‌های قلبی عروقی و سکته‌ها یکی از مهم‌ترین این عوامل بوده که بیماری‌های مزمنی همچون فشار خون و دیابت در ابتلاء افراد به آنها بسیار تأثیرگذار است.

رئیس مرکز بهداشت آبادان ادامه داد: تعداد قابل‌توجهی از افراد دارای فشار خون بالا بوده که از آن آگاهی نداشته و یا اینکه نسبت به درمان آن اقدام مؤثری انجام نمی‌دهند به همین دلیل پویش کشوری کنترل فشار خون از ۲۷ اردیبهشت در سراسر کشور آغاز و تا ۱۵ تیرماه امسال ادامه خواهد داشت.

ربیحاوی گفت: گروه هدف این پویش افراد بالای ۳۰ سال، تمام زنان باردار و افراد مبتلا به ناراحتی‌های کلیوی هستند که از ۲ طریق می‌توانند در این پویش مشارکت کنند.

وی ادامه داد: ثبت فشارخون از طریق سامانه خوداظهاری به آدرس salamat.gov.ir یکی از این راه‌ها است ضمن اینکه افراد می‌توانند با حضور در مراکز شهری، روستایی، پایگاه‌های بهداشتی و همچنین خانه‌های بهداشت نسبت به سنجش فشار خون خود و ثبت اطلاعات اقدام کنند.

انتهای پیام/ د

طرح ملی کنترل فشار خون

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.