همزمان با ماه محرم:

برگزاری هفدهمین اجلاس بین المللی تجلیل از پیرغلامان حسینی در یزد

استاندار یزد و رئیس مرکز بسیج رسانه ملی تفاهم نامه برگزاری هفدهمین اجلاس بین المللی تجلیل از خادمان حسینی را امضاء کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، هفدهمین اجلاس بین المللی تجلیل از پیرغلامان، ذاکران و خادمان حسینی (ع) همزمان با آغاز عزاداری‌های ماه محرم در شهریور ماه و با حضور ۶۰۰ نفر از ذاکران، پیرغلامان و مداحان حسینی از سراسر کشور و جهان اسلام در یزد برگزار می‌شود.

استاندار یزد در مراسم امضای تفاهم نامه برگزاری هفدهمین اجلاس تجلیل از پیر غلامان حسینی در یزد گفت: این اجلاس ظرفیتی مناسب برای معرفی جاذبه‌های گردشگری به ویژه گردشگری مذهبی استان به جهانیان است.

طالبی به برگزاری صد‌ها برنامه فرهنگی و مذهبی مختلف با محوریت مردم در استان اشاره کرد و افزود: باید از ظرفیت بالای این اجلاس برای معرفی فرهنگ والای مردم در طول قرون به جهانیان بهره گرفت.

طالبی با اشاره به هم افزایی و تعامل خوب مردم و مسئولان استان در برگزاری مراسم مختلف عزاداری ابا عبدالحسین اظهار امیدواری کرد بتوانیم نام یزد را در کنار عنوان حسینیه ایران در جمع عاشقان خدمت به حضرت ابا عبدالحسین در این اجلاس پرآوازه کنیم.
رییس مرکز بسیج رسانه ملی و رییس برگزاری هفدمین اجلاس بین المللی تجلیل از پیرغلامان، ذاکران و خادمان حسینی ع هم در این نشست گفت: برگزاری این اجلاس علاوه بر اینکه باعث می‌شود آیین‌هایی که در طول ۱۴۰۰ سال گذشته احیاء گر اسلام ناب محمدی بوده اند زنده شود، یکپارچگی و وحدت امت اسلامی را در سایه سار نام اباعبدالله به دنبال دارد.

رحمتی افزود برگزاری این اجلاس همچنین با عث می‌شود فرهنگ غنی حسینی که در برگیرنده شور و شعور و حماسه این مردم در بر پایی مجالس عزای حسین است، هم به مردم کشور و هم به جهانیان بازشناخته شود.

وی با اشاره به فرهنگ غنی معنوی استان یزد در بحث برپایی مجالس عزای شهادت امام حسین (ع) افزود: این اجلاس می‌تواند در معرفی ظرفیت بزرگ گردشگری معنوی به ویژه گردشگری مذهبی این استان به جهانیان موثر باشد.

انتهای پیام/ا

هفدهمین اجلاس بین المللی تجلیل از پیرغلامان حسینی شهریورماه در یزد برگزار می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار