مکرون: اروپا نمی‌خواهد مقهور آمریکا و چین باشد

رئیس‌جمهور فرانسه، آمریکا و چین را دو قطب بزرگ که هر روز خودشان را بیشتر به جهان تحمیل می‌کنند دانسته و تاکید کرد وحدت قدرت ایجاد می‌کند.

مکرون: اروپا نمی‌خواهد مقهور آمریکا و چین باشدبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از ای پی تی ان، امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه بعد از دیدار با نخست‌وزیر پرتغال در گفتگو با خبرنگاران گفت: «من با نخست‌وزیر پرتغال اجرای مرحله جدید طرح اروپایی را پیگیری می‌کنم. ما در اروپا انتخابی را پیش رو داریم که می‌توانیم به تمام شهروندان مان ارائه کنیم.»

مکرون گفت: «ما با این پرسش روبرو هستیم که آیا می‌خواهیم اروپا را بشکنیم و به ملی گرایی‌های سابق برسیم یا اینکه آن را برای قرن بیست و یکم نوسازی نماییم؟ در جهانی که هر روز نامطمئن‌تر می‌شود و به واسطه ضربات ژئوپولیتیک در تلاطم است، با دو قطب بزرگ آمریکا و چین که هر روز خودشان را بیشتر تحمیل می‌کنند، من عقیده دارم که ما همگی به اعتقاد عمیقی باور داریم که ساده و اساسی است: اینکه وحدت قدرت ایجاد می‌کند.»

رئیس‌جمهور فرانسه که در فاصله یک هفته تا انتخابات مجلس اروپا صحبت می‌کرد افزود: «ما طرحی برای آینده داریم که به موازات حرکت جهان به سوی آینده ما نیز جاه طلبی‌های اروپایی مان را به پیش ببریم.»

رئیس‌جمهور فرانسه تاکید کرد: «این موضوعی است که ما در بستر‌های مختلف با همکاران اروپایی به آن توجه می‌کنیم مانند بحث آب و هوایی و اینکه باید مصرف محصولات علف کش شیمیایی را در کشاورزی کاهش دهیم، تولید گاز‌های شیمیایی را کاهش دهیم که هم شامل حمل و نقل هوایی و هم شامل صنایع ما می‌شود. این کار با وضع عوارض جدید اروپایی و همچنین وضع تعرفه فرامرزی که می‌تواند صنایع ما را نیز حفظ کند، پیگیری می‌شود.»

مکرون افزود: «دیگر اینکه ما به دنبال حق حاکمیت مشترک واقعی هستیم. این روند باید در سیاست مهاجرت ما در سیاست دفاعی ما و در سیاست دیجیتال ما هویدا شود، با اروپا می‌توانیم شهروندانمان را بهتر از هر روش دیگری تحت پوشش قرار دهیم و آن‌ها را هم در برابر ریسک‌های معاصر حفاظت کنیم و هم اینکه از ارزش هایمان، از مرزهایمان و از منافع مان دفاع کنیم.»

رئیس‌جمهور فرانسه گفت: «دیگر اینکه ما با نخست‌وزیر پرتغال از الگوی توسعه و اقتصاد اروپا دفاع می‌کنیم. ما بر این اساس به اروپایی اعتقاد داریم که در هوش مصنوعی، دیجیتال، در الگوی تغذیه‌ای اش و در الگوی زیست محیطی آینده اش سرمایه گذاری می‌کند و به دنبال تولید بیشتر هر آنچه است که در قرن بیست و یک مورد نیاز ماست.»

وی افزود: «ما همزمان به اروپایی عادلانه‌تر اعتقاد داریم، اروپایی که در آن حقوق حداقل اروپایی تعریف شده باشد، اروپای همگرایی اجتماعی، همزمان اوج کیفیت صنعتی، فناوری و نوآوری را داریم، همچنین همگرایی واقعی اقتصادی را داریم. ما نمی‌خواهیم اروپایی باشیم که در برابر قهرمان‌هایی مانند آمریکا و چین مقهور باشد.»

مکرون گفت: «طرح اروپای آینده طرحی است که مطابق با خواست بنیانگذاران اروپای واحد است و ما را امروز به سوی اجرای آن هدایت می‌کند. این روندی است که می‌توانیم با انتخاب پارلمان اروپایی جدید (در روز‌های آینده) به سمت عملی سازی آن برویم.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار