برنامه ریزی برای اوقات فراغت دانش آموزان

مدیرآموزش و پرورش ناحیه یک اهواز گفت: برنامه ریزی ۱۳ دوره مختلف در قالب ترم تابستانه پژوهش سرای فارابی برای اوقات فراغت دانش آموزان صورت گرفت.

سید جاسم موسوی اصل مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک اهواز در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: ۱۳ دوره مختلف علمی در قالب ترم تابستانه پژوهش سرای فارابی  برای اوقات فراغت دانش آموزان برگزار می‌گردد.

وی افزود: کلاس مهارت حل مسئله در قالب طرح ریاضیات کانگورو برای همه‌ی سطوح ابتدایی و متوسطه اول و متوسطه دوم و دوره تکنیک‌های محاسبات سریع ریاضی (KMM) از جمله این برنامه‌ها است.

موصوی اصل بیان داشت: دوره‌های نقاشی و خطاطی برای کلیه سطوح، دوره‌های کامپیوتراعم از ICDL، فتوشاپ و برنامه نویسی علمی و سیستم عامل اندروید ودوره آشنایی با سازه‌های ماکارونی برای پایه‌های سوم ابتدایی به بالا. دوره‌های مقدماتی و پیشزفته رباتیک از ابتدایی تا متوسطه اول و دوم، و دوره‌های هوافضا اعم از طراحی و ساخت هواپیما‌های مدل بدون موتور و طراحی و ساخت گلایدر‌ها برای دانش آموزان پایه‌های چهارم ابتدایی تا پایه دوازدهم متوسطه از جمله دوره‌های تابستانه خواهند بود.

مدیرآموزش وپرورش ناحیه یک اهواز تصریح کرد: ثبت نام دوره‌های تابستانه تا دهم خرداد در محل پژوهش سرای فارابی ادامه خواهد داشت و دوره‌های نجوم و ستاره شناسی برای دانش آموزان پایه‌های سوم ابتدایی به بالا، دوره طرح پژوهشگرخلاق یا دانشمند کوچک خاص پایه‌های سوم و چهارم و پنجم ابتدایی و طرح شیمیدانان فردا ویژه پایه‌های چهارم و پنجم و ششم ابتدایی و آزمایشگاه نانو و آموزش روش‌ها و تکنیک‌های فناور نانو و کاربرد آن در زندگی روزانه و آمادگی دانش آموزان جهت شرکت در آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد دوره‌های ششم به هفتم و پایه نهم به دهم و کلاس‌های آمادگی دانش آموزان جهت شرکت در آزمون‌های المپیاد‌های علمی؛ از دیگر دوره‌های پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: پژوهش سرای فارابی را یکی از پژوهشسرا‌های مدرن و مجهز استان است که کلاس‌های ترم تابستان پژوهشسرای فارابی ناحیه یک اهواز از اواخرخرداد ماه آغاز شده و حداکثر تا ۲۰ مردادماه ادامه خواهند داشت.

انتهای پیام/م

حضور دانش آموزان در برنامه های اوقات فراغت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.