امینی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

باید اهتمام ویژه‌ای به زبان فارسی شود

شاعر کشورمان گفت باید در رسانه‌ها و مدارس اهتمام ویژه‌ای به زبان فارسی شود و این امر با جدیت دنبال شود.

باید اهتمام ویژه‌ای به زبان فارسی شوداسماعیل امینی شاعر کشورمان در خصوص دیدار رهبر معظم انقلاب با شاعران  در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: رهبر معظم انقلاب در دیدار با شاعران درباره شعر، اهمیت آن و اینکه شعر همواره در خدمت حکمت، اخلاق و معنویت بوده است، نکاتی را بیان کردند و فرمودند این سخن که اگر شعر بیانگر تعهد معنوی انسان باشد، شعاری و نشان دهنده نا آگاهی شخصی است که این سخن را بر زبان می‌آورد.

وی ادامه داد: در طول تاریخ ادبیات شعر متعهد، شعری است که در خدمت معنویت باشد، خط اصلی شعر فارسی بوده و بسیار هم رشد داشته و در سال‌های بعد از انقلاب هم شاهد این نوع شعر بوده ایم.

امینی در خصوص اهمیت شعر و اینکه جزئی از معجزات الهی است، بیان کرد: رهبر انقلاب فرمودند شعر عالی‌ترین نوع بیان و شاید در خلقت هم عالی‌ترین مخلوق خدا است.

وی با اشاره به بخش دیگری از فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: ایشان درباره اهمیت زبان فارسی نیز تاکید و ابراز نگرانی کردند و فرمودند صیانت از زبان فارسی قرن‌ها به دست بزرگان ما به ویژه شاعران برجسته انجام شده و به دست ما رسیده، اما امروز نسبت به آن بی‌توجهی می‌شود. ایشان از بی‌توجهی رسانه‌ها به زبان فارسی نیز گلایه داشتند و فرمودند این وظیفه همه ما است که نسبت به زبان فارسی اهتمام داشته تا جلوی ورود واژگان بیگانه گرفته شود و باید مراقب زبان فارسی باشیم.

امینی در خصوص وظیفه شاعران در صیانت از شعر و زبان فارسی گفت: شاعران باید مطالعات گسترده در متون قدیمی و معاصر داشته تا اطلاع و اشراف زیادی بر زبان فارسی داشته باشند. رهبر انقلاب هم فرمودند سرود‌های انقلابی بسیار شکوهمند بود، ولی با گذر زمان این اهتمام به شعر از بین رفته و این امر سبب می‌شود تا جوانان ما فکر کنند که زبان فارسی همین اشعار نامناسب است. باید در رسانه‌ها و مدارس اهتمام ویژه‌ای به زبان فارسی شود و این امر با جدیت دنبال شود.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: رمضان 98 ، رهبر انقلاب ، شعر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.