بیش از ۱۲ تن فرآورده دامی در کردستان کشف شد

مدیر کل دامپزشکی کردستان گفت: ۱۲ تن و ۸۶۹ کیلوگرم انواع فرآورده خام دامی فاسد در طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی ویژه ماه مبارک رمضان در این استان کشف و ضبط شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران از سنندج ، مجتبی ورمقانی با اشاره به اینکه این طرح به مدت یک ماه از ۱۴ اردیبهشت تا ۱۴ خرداد سال جاری برگزار می‌شود، گفت: این مواد توسط ۲۵ گروه بازرسی در سراسر استان در ۲ شیفت کاری صبح و عصر در بازار عرضه مواد دامی کشف و ضبط شده است.

وی افزود: در این مدت پنج هزار و ۱۷۹ مورد بازرسی شامل سه هزارو ۹۹۴ مورد از مراکز عرضه و توزیع، یک هزارو ۲۰ مورد ازرستوران‌ها و مراکز طبخ غذای آماده، ۹۷ مورد از کشتارگاه‌ها و ۶۸ مورد از سایر اماکن انجام شده است.

مدیر کل دامپزشکی کردستان با بیان اینکه طی این مدت یک واحد عرضه کننده فرآورده‌های خام دامی متخلف در شهرستان قروه پلمپ شده است گفت: این واحد عرضه کننده گوشت قرمز، مرغ و ماهی بوده که با توجه به تکرار تخلفات بهداشتی و به خطر افتادن امنیت بهداشتی و سلامت شهروندان با هماهنگی و اخذ دستور قضایی توسط پلیس اماکن نیروی انتظامی پلمپ شد.

ورمقانی با اشاره به اینکه در این مدت ۱۵ هزار قطعه جوجه یک روزه بدون مجوز حمل نیز در سقز کشف و ضبط شد اظهار داشت: محموله‌های فاقد گواهی بهداشتی حمل، علاوه بر انتشار بیماری، سلامت و امنیت غذایی جامعه را نیز تهدید می‌کند.

مدیر کل دامپزشکی کردستان با اشاره به اینکه ۹ گروه نیز از اداره کل دامپزشکی بر گروه‌های بازرسی نظارت می‌کنند، گفت: در قالب این طرح ۶۸ بازرس فعالیت می‌کنند.

ورمقانی با بیان اینکه شهروندان در هنگام خرید محصولات خام دامی نسبت به بهداشتی بودن و تاریخ مصرف مواد غذایی توجه کنند، یادآور شد: شهروندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و ارائه نظرات، انتقادات و شکایات خود با سامانه پیامگیر ۱۵۱۲ تماس برقرار کنند.

انتهای پیام/ع

یک واحد عرضه کننده فرآورده‌های خام دامی متخلف در  قروه پلمپ شد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.