جیب اتوبوسرانی خالیست/بازسازی به صرفه ترین اقدام

مدیر عامل شرکت اتوبوسرانی اصفهان و حومه اظهار کرد: در حال حاضر امکان خرید اتوبوس جدید وجود ندارد؛ بازسازی اتوبوس های فرسوده به صرفه‌ترین اقدام است.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،قدرت افتخاری مدیر عامل شرکت اتوبوسرانی اصفهان و حومه پیش از ظهر امروز در جریان نشست خبری خود با اصحاب رسانه، گفت: بیش از یک سوم اتوبوس‌های فرسوده شهر اصفهان در سال جاری بازسازی و به سیستم حمل و نقل عمومی اضافه می‌شود.

وی ادامه داد: در راستا ارتقا سطح کیفی ناوگان اتوبوسرانی سال گذشته بیش از ۴۰ دستگاه اتوبوس را بازسازی کردیم، با توجه به افزایش قیمت اتوبوس از ۶۵۰ میلیون در سال ۹۵ به یک میلیارد و نیم در سال جاری باید رویکرد ویژه‌ای به مسئله بازسازی اتخاذ کنیم.

مدیر عامل شرکت اتوبوسرانی اصفهان و حومه با اشاره به لزوم توسعه ناوگان اتوبوسرانی، اظهار کرد: بسیاری از اتوبوس‌های فرسوده در اصفهان عمر پنج الی ده ساله دارند که با فعالیت دو تا چهار ساله به دلیل ایراد فنی متوقف شده اند؛ هر چند این اتوبوس‌ها متوقف شده و بلا استفاده ماده اند، اما با بازسازی آن‌ها می‌توان دستگاه‌های جدیدی به ناوگان اتوبوس رانی اضافه نمود.

وی افزود: هم اکنون ۲۵ اتوبوس گازسوز و ۵۰ دستگاه اتوبوس دیزلی با همکاری شرکت سازنده آن بازسازی شده و تا پایان سال جاری ۱۰۰ دستگاه اتوبوس دیگر نیز در فرآیند بازسازی قرار خواهد گرفته و عملیاتی خواهد شد.

افتخاری با بیان اینکه در حال حاضر با توجه به شرایط اقتصادی امکان خرید اتوبوس جدید برای مدیریت شهری وجود ندارد، توضیح داد: بازسازی اتوبوس‌های فرسوده به صرفه‌ترین اقدام در شرایط فعلی است؛ اگر برای هر اتوبوس میانگین مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان هزینه شود می‌توان حداقل پنج سال بیشتر از عمر مفید از آن‌ها استفاده کرد.

وی ادامه داد: در سال جاری تعداد ۳۵ مینی بوس و ۲۵ اتوبوس نو به ناوگان اضافه خواهد شد.

مدیر عامل شرکت اتوبوسرانی اصفهان تشریح کرد: اتوبوس ها درمورد تخلفات و تصادفات هیچ فرقی با خودروهای شخصی ندارد باید تکلیف مقصر تصادف مشخص شود.

وی هم چنین با اشاره به اینکه همه ی اتوبوس ها بیمه شخص ثالث دارند، اظهار کرد: کارشناس راهنمایی و رانندگی تصادف را بررسی می کند تا حق هیچ شهروندی پایمال نشوند؛ آمار پلیس راهور و آمار شرکت اتوبوسرانی نشان دهنده کاهش میزان تصادفات اتوبوس هاست؛ منکر تخلفات رانندگی نیستیم همانطور که این تخلفات شامل خودروهای شخصی هم می شود ولی انتظار ما از راهور اتوبوس مانند یک ناظم خیابان است.

افتخاری با اشاره به برخی تخلفات آشکار از سوی رانندگان اتوبوس ها، گفت :صحبت کردن راهوران اتوبوس ها نه تنها از سوی پلیس راهور ثبت خواهد کرد بلکه شرکت اتوبوسرانی هم این تخلفات را مشمول جرایم نقدی می داند.

وی با اشاره به لزوم بازسازی اتوبوس های فرسوده، بیان کرد: اتوبوس هایی که وضعیت وخیمی دارند به سرعت متوقف خواهند شد؛ درسال گذشته علی رغم کمبود اتوبوس 70  دستگاه اتوبوس فرسوده را از رده خارج کردیم که از این تعداد، بخشی در حال بازسازی است و بخشی هم دیگر قابل استفاده نمی باشد.

مدیر عامل شرکت اتوبوسرانی اصفهان در رابطه اصلاح و نوسازی سیستم پرداخت الکترونیک گفت: کلیه ی دستگاه های کارت خوان اتوبوسرانی عوض خواهد شد همچنین باجه های شارژ کارت های اتوبوس با گستردگی بسیار زیاد در سطح شهرنصب خواهند شد .

وی خاطر نشان کرد : ویژگی های دیگر سیستم جدید شارژ کارت های اتوبوس این است که تنش هایی که در اثر خالی بودن شارژ کارتها بین مسافران و رانندگان ممکن است بوجود آید با دادن شارژ به صورت قرض در کارتها برطرف خواهد شد همچنین در سیستم مذکور تخفیف به مسافران دائم، دانش آموزان و افراد مسن و بازنشسته، افراد کم بضاعت یا تحت پوشش بهزیستی کارت تخفیف اهدا می شود.

افتخاری درمورد راه اندازی سیستم های خنک کننده اتوبوس ها، توضیح داد: فقط 60 درصد اتوبوس های شهر اصفهان مجهز به کولربوده که برای نصب و راه اندازی کولرهای این اتوبوس ها هزینه ای بالغ بر 150 میلیون تومان نیاز است؛ با توجه به افزایش شدید قیمت ها تجهیز اتوبوس های بدون کولر توجیه اقتصادی ندارد بنابراین سعی ما بر این است اتوبوس های دارای کولر در سطح شهر توزیه گردند.

وی درپایان گفت : از فرمانداری اصفهان خواهشمندیم که در جهت فراهم کردن وام ها و تسهیلات دولتی برای خارج کردن و نوسازی اتوبوس های فرسوده و مینی بوس های بین شهری کمک کند که در صورت تحقق کمک های مذکور 35 دستگاه مینی بوس جدید اضافه خواهد شد.

 

انتهای پیام/م

 

نشست خبری مدیر عامل شرکت اتوبوسرانی اصفهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار