ارتقاء فرهنگ عمومی با ترویج کتاب و مطالعه

کم‌هزینه‌ترین کار جهت ارتقاء فرهنگ عمومی، ترویج کتاب و مطالعه عمومی بوده که باید با استفاده از این ظرفیت در این مسیر گام برداریم.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، میرشمس مؤمنی‌زاده  فرماندار شهرستان رشت در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان رشت گفت: امروز نقش کتاب و مطالعه جهت ارتقاء فرهنگ عمومی بر همگان روشن بوده بنابراین ضروری‌ست که با استفاده از این ظرفیت باید در راستای ارتقاء فرهنگ عمومی جامعه گام برداریم.

وی با بیان اینکه افزایش فضای مجازی در برخی موارد موجب کم‌رنگ شدن فضای مطالعه و کتابخوانی افراد شده است خاطرنشان کرد: بنابراین امروز کم‌هزینه‌ترین کار جهت ارتقاء فرهنگ عمومی، ترویج کتاب و مطالعه عمومی است.

مؤمنی‌زاده با تأکید بر اینکه باید بتوانیم با ایجاد بسترهای لازم، افزایش تشویق‌ها و اختصاص تسهیلات لازم، مساله کتاب و مطالعه عمومی را ترویج دهیم ابراز داشت: در این راستا باید خدمات رفاهی لازم در کتابخانه‌ها جهت افزایش انگیزه افراد مختلف به کتابخوانی، بیشتر پیش ‌بینی شود.
نماینده عالی دولت در شهرستان رشت به ضرورت حمایت خیرین جهت ایجاد فضاهای کتابخوانی و ترویج کتاب اشاره کرد و افزود: در رابطه با نونهالان نیز برنامه‌های مؤثری قبل از شکل‌گیری شخصیت آنان باید اجرا کرد تا در این راستا نونهالان با کتاب و کتابخانه پیوند و انس بگیرند.

وی به ایجاد یک نوع تعامل بین اداره کل کتابخانه‌های استان گیلان، کتابخانه‌های عمومی شهرستان رشت و شهرداران تأکید کرد و اظهار داشت: آنچه که در توان شهرداری است باید جهت تسهیل امور کتابخانه‌های شهرستان رشت انجام شود و در کنار این موضوع به شهرداری هم فشاری وارد نشود.

انتهای پیام/آ

ترویج کتاب و مطالعه عمومی

برچسب ها: کتابخوانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.