برخورد با صیادان غیر مجاز در رودبار

تعداد ۴ رشته انواع تور و ۸ عدد لنسر و قلاب ماهیگیری از صیادان غیر مجاز کشف و ضبط شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، رامین حسین زاده رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رودبار با اعلام این خبر گفت: بیشترین تجمع صایادان غیر مجاز طی روز‌های اخیر در رودخانه سیاهرود و منطقه توتکابن بوده است.

وی تصریح کرد:  در این ناحیه جهت حفاظت از خط لوله نفت یک موج شکن بتنی احداث گردیده که باعث ایجاد اختلاف ارتفاع و اختلال در تردد طولی ماهیان در رودخانه گردیده است.

او در ادامه به مضررات ایجاد سازه‌های اینچنینی که بدون ملاحظات زیست محیطی در عرض رودخانه‌ها ایجاد می‌گردند اشاره و گفت: ایجاد چنین سازه‌ها در صورتی که بدون در نظر گیری ملاحظات زیست محیطی باشد باعث شکستگی در یکپارچی اکوسیستم‌های آبی گردیده و اصطلاحا آن را جزیره‌ای می‌نماید که پیامد‌های بدی برای آبزیان منطقه خواهد داشت.

او همچنین گفت: علاوه بر مضررات اکولوژیکی زیادی که بر این قبیل سازه‌ها می‌توان وارد دانست، فراهم نمودن امکان سودجویی صیادان غیر مجاز را باید به آن افزود، زیرا ماهیان در هنگام گدار از این آبشار‌های مصنوعی ایجاد شده دچار مشکل شده و در آن محل تجمیع می‌شوند.

حسین زاده درخصوص رفع این معضل گفت: طی سالیان اخیر مکاتباتی با دستگاه متولی این امر صورت گرفته که در همین راستا اقدامات موقتی نیز صورت گرفته بود که با بروز سیلاب اخیر به صورت کامل صورت مسئله به حالت سابق خود بازگشت.

وی افزود: دستگاه متولی این امر میبایست نسبت به اصلاح سازه و ایجاد مسیر تردد ماهیان موسوم به fish way اقدام نماید که این اداره پیگیر محقق شدن این ممکن می‌باشد.

حسین زاده در خصوص حل موقت این مشکل تصریح کرد: این اداره در حال حاضر با همکاری خوب شهرداری توتکابن به وسیله یک دستگاه لودر و مخلوط شن و ماسه از اختلاف ارتفاع رودخانه کاسته که امر موقتی بوده و در صورت بروز سیلاب از بین خواهد رفت.

انتهای پیام/آ

برخورد با صیادان متخلف رودباری

برچسب ها: محیط زیست ، صید ماهی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.