معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام:

در ایام روزه داری خودسرانه نوبت داروی خود را قطع ننمایید

معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان ایلام گفت: افراد بیمار در ایام روزه داری خودسرانه نوبت داروی خود را قطع ننمایید.

در ایام روزه داری خودسرانه نوبت داروی خود را قطع ننماییدعباسی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان ایلام در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ،گفت: اثربخشی بسیاری از داروها، ارتباط مستقیمی با مصرف به موقع آن‌ها در زمان معین دارد، در ایام روزه داری خودسرانه نوبت داروی خود را قطع ننمایید.

عباسی افزود: افرادی که مجبور به مصرف دارو به صورت چند بار در روز هستند باید با پزشک خود مشورت نمایند که در صورت امکان پزشک دارو را با انواع مشابه با نیمه عمر طولانی‌تر جایگزین نماید.

وی ادامه داد:درافراد مبتلا به بیماری‌های مزمن تغییر نوع دارو و تنظیم دوز جدیدی که قرار است بیمار در ماه رمضان استفاده کند پیش از شروع این ماه باید تعیین و تثبیت گردد.

معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان ایلام گفت:مصرف آب و مایعات نقش مهمی در دفع دارو‌های مصرفی دارد، بیماران باید به این نکته توجه داشته باشند که در صورت اقدام به روزه داری در فاصله افطار تا سحر میزان کافی آب و مایعات بنوشند.

وی بیان کرد:چنانچه دارویی لازم باشد که با معده خالی مصرف گردد بهترین زمان مصرف آن یک ساعت قبل از سحر یا دوساعت بعد از افطار می‌باشد.

معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان  یاداور شد:مصرف بعضی از اشکال دارویی که دارو را به صورت غیرخوراکی به بدن می‌رسانند در ایام روزه داری مشکلی ایجاد نخواهد کرد، روش مصرف دارو‌ها چنانچه جزء موارد زیر باشد منعی در طول روزه داری ندارد.

انتهای پیام/با

توصیه های دارویی در ماه مبارک رمضان

برچسب ها: علوم پزشکی ، رمضان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.