گلخانه‌های کوچک تسهیلات کم بهره دریافت می‌کنند

مدیر جهاد کشاورزی مراغه گفت: دولت برای حمایت از احداث این گلخانه ها، به متقاضیان تسهیلات بانکی با بهره هفت تا ۹ درصدو بازپرداخت ۶۰ ماهه پرداخت می‌کند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، کریمی اصل مدیر جهاد کشاورزی مراغه گفت: در یک سال اخیر تقاضا برای راه اندازی چنین گلخانه‌هایی در شهرستان افزایش یافته و تاکنون ۲ گلخانه در این راستا راه اندازی شده است.

وی ادامه داد: با توجه به ابلاغ دستور العمل اجرای طرح احداث گلخانه‌های کوچک مقیاس از فروردین ۹۷ و در راستای عملیاتی کردن سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی مبنی بر توسعه احداث این گلخانه ها، افزایش سطح زیر کشت و تولید محصولات سبزی و صیفی در تمام فصول مورد حمایت قرار می‌گیرد.

کریمی اصل با بیان اینکه تقاضا برای احداث این نوع گلخانه در سایر بخش‌های این شهرستان همچنان ادامه دارد اضافه کرد: برای صدور مجوز پروانه تاسیس و بهره برداری از گلخانه کوچک مقیاس، باید مساحت گلخانه کمتر از ۳۰۰ مترمربع و در حوزه منطقه سکونت متقاضیان یا محدوده شهری و طرح هادی روستایی بوده و به آب و گاز نیز دسترسی داشته باشد.

وی گفت: احداث گلخانه‌های کوچک مقیاس، با اصلاح الگوی کشت، فرصتی مناسب برای اشتغالزایی در روستا‌ها و زمینه مناسبی برای تولید محصولات زراعی مختلف است.

وی افزود: اجرای این طرح ها، همچنین امکان افزایش تولید و کیفیت محصولات و درآمدزایی بیشتر را برای روستاییان فراهم کرده و می‌توان از فضای حداقلی امکان برداشت حداکثر محصول را ممکن ساخت.

کریمی گفت: احداث گلخانه‌های کوچک مقیاس با هدف حل مسائل اجتماعی، اشتغالزایی مستقیم، تمرکز زدایی جمعیت، تثبیت جمعیت در مناطق روستایی و احیای کشاورزی خانوادگی انجام می‌شود.

وی با بیان این که برای صدور مجوز گلخانه‌های کوچک مقیاس، محدودیتی وجود ندارد اضافه کرد: این مجوز‌ها از سوی سازمان جهاد کشاورزی استان و پس از ثبت نام در سامانه «سیتا» صادر می‌شود.

شهرستان مراغه با بیش از ۱۱۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی از قطب‌های مهم تولید محصولات کشاورزی در آذربایجان شرقی است.

 

انتهای پیام/ش

شهرستان مراغه با بیش از ۱۱۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی قطب‌ مهم تولید محصولات کشاورزی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
میلاد
۱۵:۵۲ ۲۴ شهريور ۱۳۹۸
جهاد