امکان وقوع آتش سوزی در مراتع با گرم شدن هوا

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان گفت: با گرم شدن هوا و خشک شدن پوشش گیاهی هر لحظه امکان وقوع آتش سوزی در مراتع و جنگل ها‌ی استان وجود دارد.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران از سنندج ، در راستای پیشگیری و مقابله با آتش سوزی در عرصه‌های طبیعی استان کردستان، امروزجلسه‌ای با حضور نمایندگان ادارات و ارگان‌های دولتی ذیربط در اداره کل حفاظت محیط زیست کردستان برگزار شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان گفت: این جلسه به منظور ایجاد هماهنگی و سازماندهی بین ادارات ذیربط جهت بهبود عملکرد و هم افزایی در راستای پیشگیری و مقابله با آتش سوزی در عرصه‌های طبیعی و مناطق تحت مدیریت (مناطق چهارگانه و آزاد) استان در تابستان سال جاری که مستعد آتش سوزی بوده و دارای حساسیت زیستگاهی بالائی می‌باشد، برگزار شد.

فریبا رضائی بیان کرد: با توجه به بارش‌های مناسب نزولات جوی، پوشش گیاهی مراتع و جنگل‌ها به نحو چشمگیری رشد و افزایش یافته است که با گرم شدن هوا و خشک شدن پوشش گیاهی هر لحظه امکان وقوع آتش سوزی در مراتع و جنگل‌ها محتمل است.

در ادامه، فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان نیز در خصوص علل و عوامل کلی تخریب در سطح عرصه‌های منابع طبیعی استان و به ویژه آتش سوزی و راه‌های مقابله با آن، عوامل توسعه حریق، فصل، ایام و ساعات بحرانی حریق را تشریح نمود.

شایان ذکر است که این جلسه با حضور معاون مدیریت بحران استانداری، معاون عملیات آتش نشانی سنندج، نماینده پلیس پیشگیری استان، معاون مهندسی فرماندهی مرزبانی استان، فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی وآبخیزداری، فرمانده یگان حفاظت سازمان زمین و مسکن استان در سالن جلسات اداره کل حفاظت محیط زیست کردستان برگزار شد.

انتهای پیام/ع

جلسه ستاد بحران مقابله با آتش سوزی در عرصه‌های طبیعی استان کردستان برگزار شد

برچسب ها: حوادث ، محیط زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.