عملیات اجرایی قطعه سوم آزاد راه بازرگان - مرند آغاز شد

سیدحسین میرشفیعی اظهار کرد:پروژه با مشارکت ۶۵ درصد بخش خصوصی و ۳۵ درصد کارفرما که دولت خواهد بود، انجام می‌شود.

عملیات اجرایی قطعه سوم آزاد راه بازرگان - مرند آغاز شدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، سیدحسین میرشفیعی معاون ساخت و توسعه آزادراه‌های شرکت زیرساخت و توسعه زیربنا‌های کشور درخصوص کلنگ زنی پروژه آزادراه مرند – بازرگان توسط وزیر راه و شهرسازی همزمان با حضور رئیس جمهور در ماکو اظهار کرد: این پروژه با مشارکت ۶۵ درصد بخش خصوصی و ۳۵ درصد کارفرما که دولت خواهد بود، انجام می‌شود.

وی افزود: طول این پروژه حدود ۷۰ کیلومتر است که قطعه سوم آزادراه مرند تبریز بوده و طول آن ۱۹۰ کیلومتر است. برآورد اولیه پیمانکاری این پروژه ۷۰۰ میلیارد تومان است که در مجموع مبلغ سرمایه‌گذاری هزار میلیارد تومان خواهد بود.

معاون ساخت و توسعه آزادراه‌های شرکت زیرساخت و توسعه زیربنا‌های کشور تصریح کرد: این آزادراه در شش قطعه اجرا می‌شود که دوران ساخت آن سه سال و ۲۰ سال دوره بهره برداری آن از آن برای بازگشت سرمایه خواهد بود. این منطقه مرزی است که پیش بینی می‌شود تردد ترافیک سنگینی را خواهد داشت.

وی افزود: با این حال با توجه به تورم موجود پیش بینی می‌شود این پروژه با اعتباری در حدود ۱۵۰۰ میلیارد تومان تمام شود. در خصوص این پرژه قطعه‌های یک و دو مرند – بازرگان در مرحله انتخاب سرمایه گذار است که آن‌ها برای این منظور اعلام آمادگی کرده‌اند و کار در حال انجام است.

میرشفیعی ادامه داد: قطعه تبریز – مرند در حال انجام است که طول آن ۶۰ کیلومتر است که به این طریق مرز بازرگان تا تهران آزادراهی خواهد بود.

وی تصریح کرد: یکی از ضرورت‌های منطقه آزاد ساخت آزادراه است. در همین خصوص امیدواریم با کلنگ زنی امروز این تحول ایجاد شود. به خصوص در بخش اول که از فرودگاه ماکو تا بازرگان است و این اتفاق نقش ویژه‌ای برای سرمایه گذاران در این منطقه خواهد داشت و برای آن‌ها از اهمیت خاصی برخوردار است.

انتهای پیام/ز

صحبت های وزیر راه و شهرسازی در ارومیه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.