مهمترین آثار اجتماعی امر به معروف و نهی از منکر، ایجاد امنیت اجتماعی است

رئیس عقیدتی سیاسی انتظامی استان ایلام گفت: هر جامعه‌ای برای پویایی خویش نیازمند آرامش و امنیت از داخل و خارج است و از مهم‌ترین آثار اجتماعی امر به معروف و نهی از منکر ایجاد امنیت اجتماعی است.

مهمترین آثار اجتماعی امر به معروف و نهی از منکر، ایجاد امنیت اجتماعی است

حجت الااسلام حسن محتشمی رئیس عقیدتی سیاسی انتظامی استان ایلام در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ گفت : اجرای واجبات زمانی محقق می‌شود که مردم به یکدیگر تذکر دهند و سعی کنند به واجبات دین اهمیت دهند تا در روز قیامت در برابر قدرت خدا و محاسبات خداوند پشیمان نشوند.

وی افزود: شناخت کافی و توجه شایسته به امر به معروف و نهی از منکر به عنوان یکی از واجبات مهم دینی و اسلامی در جامعه آن گونه که لازمه جامعه اسلامی است مورد توجه قرار نگرفته، بطوری که رهبر معظم انقلاب بار‌ها و بار‌ها در بیاناتشان توجه به این امر مهم را مورد تاکید قرار داده اند.

وی اضافه کرد : طبق قانون اساسی کشور، انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر وظیفه‌ای عمومی و همگانی است و مختص دستگاه، ارگان یا افراد و گروه خاصی نیست و همه اقشار جامعه در برابر اجرای آن مسئولیت دارند، اما لازمه آن خودمراقبتی و اجرای صحیح مراتب آن برای ارشاد دیگران است.

وی به نقش اساسی و اثرگذار رسانه‌ها در ترویج این فرهنگ دینی اشاره کرد و یادآور شد : نقش رسانه در حوزه امر به معروف و نهی از منکر توجه دادن عموم به این مساله است به گونه‌ای که اگر در جامعه مشکلی را مشاهده کردند باید توجه‌ها را به آن معطوف کنند.

وی ادامه داد: با توجه به وجود بسیاری از مشکلات فرهنگی، ضروری است منکر شناسی به درستی انجام شود به گونه‌ای که گا‌ها اگر آموزش لازم است باید مورد توجه قرار گیرد.

وی تنها راه احیاء اخلاق و سبک زندگی ایرانی و اسلامی در جامعه را نهادینه شدن فرهنگ امر به معروف دانست و گفت : تحقق این موضوع مهم، تکلیف یک دستگاه یا ستاد خاصی نیست و آحاد جامعه باید نسبت به آن احساس تکلیف کنند.

رئیس عقیدتی سیاسی انتظامی استان ایلام گفت: در امر به معروف و نهی از منکر باید جوانب را در نظر گرفت و سکوت در مقابل منکرات جایز نیست و امر به معروف و نهی از منکر باید دلسوزانه و خیرخواهانه باشد.

انتهای پیام / غ

آثار اجتماعی امر به معروف و نهی از منکر در جامعه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.