رونمایی از کتاب در حوزه علمیه خواهران

کتاب «بررسی جایگاه و شخصیت زنان قبل و بعد از اسلام» در مراسم میلاد کریم اهل بیت امام حسن علیه السلام در حوزه علمیه خواهران آبادان رونمایی شد .

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،مینا فرهنگ کیا معاون پژوهشی حوزه علمیه خواهران آبادان، روز گذشته گفت: کتاب بررسی جایگاه و شخصیت زنان قبل و بعد از اسلام همزمان با ضیافت افطاری و مراسم میلاد کریم اهل بیت امام حسن علیه السلام در حوزه علمیه خواهران رونمایی شد.

وی افزود: خانم شفا شرهانی از دانش آموختگان مدرسه علمیه فاطمه الزهراء سلام الله علیها آبادان  اقدام به تالیف دو کتاب به نام های مبانی تفسیری علامه طبرسی در مجمع البیان و بررسی جایگاه و شخصیت زنان قبل و بعد از اسلام پرداختند.

این کتاب مبانی تفسیری پایان نامه سطح3 (فوق لیسانس) ایشان بوده که داوری و مورد تایید اساتید حوزه های علمیه قرار گرفته است و همزمان با ضیافت افطاری و مراسم میلاد کریم اهل بیت امام حسن علیه السلام در جمع طلاب و عموم مردم با حضور  مدیریت، معاون پژوهش حوزه از کتاب های مذکور رونمایی گردید.

معاون پژوهشی حوزه علمیه خواهران آبادان ادامه داد: هدف از این رونمایی در درجه نخست ترویج فرهنگ نشر و تالیف و کتابخوانی، تقدیر از طلاب پژوهشگر، استعدادیابی پژوهشی و ترغیب سایر طلاب مستعد به تالیف کتاب بوده است. این کتاب که در چند نسخه محدود چاپ شده به آموزش و پرورش و حوزه و انتشارات نشر هاجر که انتشارات وابسته به مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران هست، ارائه گردیده است.

فرهنگ کیا افزود: خانم شرهانی متولد سال 62،کارشناسی ارشد تفسیر قرآن کریم کارمند اداره آموزش و پرورش در شهرستان اروند کنار است که در 5 فصل به بررسی مبانی تفسیری علامه طبرسی مفسر مشهور شیعه در تفسیر شریف مجمع البیان پرداخته است.

مبانی تفسیری علامه طبرسی در مجمع البیان کتاب تخصصی رشته تفسیر و علوم قرآن بوده و برای دانشجویان و طلاب پژوهشگر رشته های تفسیری کاربرد دارد.این کتاب دربردارنده اطلاعات مفیدی درباره تفسیر گرانبهای مجمع البیان که نقطه عطفی در تفاسیر شیعی بوده می باشد.

وی ادامه داد: در فصل اول به مفهوم شناسی و مختصری از زندگی علامه پرداخته شده، در فصل دوم به چگونگی استفاده از تفسیر قرآن به قرآن در تفسیر مجمع البیان پرداخته است.در فصل سوم به مبانی علامه طبرسی در تفسیر روایی و استفاده از اقوال صحابه و تابعین پرداخته شده است.در فصل چهارم مبانی علامه در تفسیر عقلی، موافقان و مخالفان تفسیر عقلی و اجتهادی و نظر علامه در باب تفسیر عقلی پرداخته شده است.در فصل پنجم به مبانی علامه طبرسی در اختلافات و قرائت پرداخته شده است.

معاون پژوهشی حوزه علمیه خواهران آبادان با بیان اینکه کتاب بررسی جایگاه و شخصیت زنان قبل و بعد از اسلام در چهار بخش طراحی شده، گفت: در بخش اول کلیات، در بخش دوم جاهلیت در عصر کهن و وضعیت زنان در تمدن های مختلف پرداخته شده است،در بخش سوم زن از دیدگاه اسلام بررسی شده و در فصل اول آن به نقش اسلام در احیای شخصیت زنان ، در فصل دوم به مبانی شخصیت زن در اسلام و در فصل سوم نمونه هایی از زنان برجسته مسلمان ذکر گردیده است.

فرهنگ کیا افزود: در بخش چهارم با عنوان جاهلیت در عصر مدرن، به فمینیسم به عنوان شاخص ترین مکتب غربی از جاهلیت در عصر مدرن پرداخته، در فصل اول به تعریف و بررسی فمینیسم  و در فصل دوم به آسیب شناسی فمینیسم پرداخته شده است.

انتهای پیام/ د

رونمایی از کتاب  در آبادان

برچسب ها: حوزه علمیه ، رونمایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.