واقف مهابادی قطعه زمین ۷۰۰ متری را وقف کرد

رییس اداره اوقاف و امور خیریه مهاباد گفت: واقف نیک اندیش اهل روستای «گرده گروی» این شهرستان یک قطعه زمین ۷۰۰ متر مربعی را به نیت احداث مسجد روستا وقف کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، سیدحسین مقتدر رییس اداره اوقاف و امور خیریه مهاباد گفت: یک وقف جدید در روستای «گرده گرو» از توابع بخش خلیفان این شهرستان و با سند ۶ دانگ ثبت شده است.

وی افزود: این وقف هفدهمین وقف سال جاری در این شهرستان است که به ارزش ملکی ۷۰۰ میلیون ریال در سامانه موقوفات ثبت شده است.

مقتدر با بیان اینکه با ثبت این وقف جدید تعداد موقوفات این شهرستان به ۴۹۰ فقره رسید، اضافه کرد: سال گذشته نیز ۲۱ وقف با ارزش ۲۵ میلیارد ریال در این شهرستان ثبت شده بود.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه مهاباد بیان کرد: اولویت نیت‌های مورد نیاز در جامعه امروز از جمله مواردی مانند پیشگیری از اعتیاد و درمان معتادان، مقابله با حاشیه نشینی، کمک به زوج‌های جوان، افراد بی سرپرست، بیماران نیازمن و کمک به افراد مستمندان است.

مقتدر گفت: واقفان و اندیشه نیکوی آنان که برگرفته از اعتقاد اسلامی و آموزه‌های دینی است، نقش موثری بر کاهش فقر، محرومیت ها، کمبودها، گره ها، بن بست‌ها و آسیب‌ها ایفا می‌کند.

سنت حسنه وقف یکی از افتخارات مکتب اسلام و نیز از موثرترین اهرم‌های اعتقادی و فرهنگی برای جبران بخشی از نیاز‌های مادی و معنوی جامعه است.

مردم مومن مهاباد برای فرایض دینی اهمیت زیادی قایل بوده و در ادای آن همواره پیشگام هستند؛ مردم این شهرستان علاوه بر وقف شمار زیادی از اموال خود، در پرداخت زکات نیز همواره پیشتاز آذربایجان غربی هستند.

انتهای پیام/ج

ثبت یک وقف جدید در مهاباد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.