استاندار اردبیل:

توسعه روستایی با محوریت اشتغال در استان اردبیل دنبال می‌شود

استاندار اردبیل گفت: ایجاد اشتغال مهم‌ترین محور اقدامات توسعه‌ای در روستا‌های استان است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل امروز در جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان با حضور معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری گفت: از جمله طرح‌هایی که با هدف اشتغالزایی در روستا‌ها اجرایی می‌شود سه مجموعه پیست اسکی، طرح‌های گردشگری، مرغداری و دامداری می‌باشد.

وی افزود: تلاش می‌کنیم با اقداماتی که در راستای توسعه روستایی در استان انجام می‌دهیم این استان را به عنوان پایلوت توسعه پایدار روستایی در کشور معرفی کنیم.

استاندار اردبیل با اشاره به مهاجرت روستاییان در استان گفت: در صورت تامین منابع آبی برای شرب و کشاورزی بسیاری از اهالی مهاجرت معکوس را شروع خواهند کرد.

بهنام جو ادامه داد: در حال حاضر ۶۵ مجتمع آبرسانی در استان تعریف شده که در حال اجراست.

وی تصریح کرد: با تکمیل این مجتمع‌های آبرسانی در استان تا سال ۱۴۰۰ حرکت مناسبی در خصوص توسعه روستایی در بخش تامین آب انجام می‌گیرد.

رییس کارگروه اشتغال استان با اشاره به اقدامات انجام گرفته در خصوص ایجاد اشتغال و راه اندازی واحد‌های تولیدی گفت: فعال کردن واحد‌های راکد از جمله مهم‌ترین اهداف در زمینه ایجاد اشتغال است که با جدیت دنبال می‌شود.

بهنام جو افزود: در سال گذشته بیش از ۱۳۵ واحد راکد فعال شده و امسال نیز فعال کردن واحد‌های راکد در اولویت اقدامات فرمانداران در شهرستان‌های استان قرار گرفته است.

وی به اقدامات توسعه‌ای در شهرستان‌های شمالی استان اشاره کرد و از آغاز عملیات اجرایی اتصال ریل جمهوری آذربایجان به پارس آباد خبر داد.

استاندار اردبیل بیان کرد: با اتصال این خط آهن ترانزیت خوبی به کشور آذربایجان انجام گرفته و موجب رشد اقتصادی منطقه و روستاییان این شهرستان می‌شود.

انتهای پیام/ع

۶۵ مجتمع آبرسانی در استان اردبیل تعریف شده است

برچسب ها: اشتغال ، گردشگری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.