گلدهی با تاخیر سوسن چلچراغ در رودبار

گلدهی با تاخیر سوسن چلچراغ امسال از نیمه خرداد ماه در رودبار آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، رامین حسین زاده، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رودبار گفت: در آخرین بازدید که از وضعیت اثر طبیعی ملی گل سوسن چلچراغ به عمل آمد، وضعیت این گیاه بسیار مطلوب است و پیش بینی می‌شود در فاصله دو تا سه هفته آینده به گل بنشیند.

وی افزود: به دلیل موج سرما و برف نابهنگام و یخبندان در اردیبهشت ماه امسال، زمان شروع گلدهی احتمالا با شرایط موجود با تاخیر و از نیمه خرداد شروع می‌شود.

رئیس محیط زیست رودبار اظهار داشت: با ایام پر باران و رسیدگی و مراقبتی که از ابتدای امسال تاکنون داشتیم، بوته‌های گل در وضعیت بسیار خوبی به سر می‌برند.

حسین زاده بیان کرد: با توجه به مراجعه زودتر از موعد علاقه‌مندان بازدید از گل، تقاضا می‌شود اخبار مربوط به وضعیت گل را از پورتال رسمی اداره کل محیط زیست گیلان دنبال و بعد از اطمینان یافتن از زمان دقیق گلدهی، به محل مراجعه کنند.

وی همچنین با بیان اینکه رسالت و وظیفه اصلی سازمان حفاظت محیط زیست، حفظ و حراست از این اثر طبیعی است، از علاقه‌مندان به بازدید از گل درخواست کرد در هنگام بازدید، با محیط بانان همکاری داشته و به توصیه‌های آنان برای حفظ و حراست بهتر از گل سوسن چلچراغ عمل کنند.

انتهای پیام/ع

گلدهی سوسن چلچراغ از نیمه خرداد ماه امسال در داماش رودبار

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.