افزایش قیمت هزینه‌ها دندان پزشکی

مدیر گروه سلامت دهان و دندان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : با توجه به افزایش قیمت مواد مصرفی مربوط به دندان، هزینه‌ها دندان پزشکی بسیار بالا است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،محمد رضا فرخی مدیر گروه سلامت دهان و دندان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : خدمات دندان پزشکی در دو بخش خدمات سطح یک و دو در مراکز بهداشتی و درمانی و خدمات سطح سه در دانشکده دندان پزشکی با تعرفه دولتی ارائه می‌شود.

وی گفت : خدمات سطح یک شامل آموزش بهداشت و وارنیش فلوراید که در روستا توسط بهورز و در شهر توسط مراقبین سلامت انجام می‌شود و نیز خدمات سطح دو ترمیم، کشیدن دندان، فیشورسیلنت، جرم گیری و پالپوتومی را در برمی گیرد.

مدیر گروه سلامت دهان و دندان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه کودکان ۶ تا ۱۴ سال و مادران باردار و شیرده جامعه هدف در ارائه خدمات مذکور هستند عنوان کرد: خدمات مذکور در سطح روستا رایگان و در سطح شهر با تعرفه دولتی انجام می‌شود.

وی گفت: بیشتر مراجعات مردمی که بار مالی بالایی هم تحمیل می‌کند به دلیل انجام عصب کشی و ارتودنسی است که در قالب خدمات سطح سه در دانشکده دندان پزشکی و با تعرفه دولتی ارائه می‌شود.

فرخی عنوان کرد: با توجه به افزایش قیمت مواد مصرفی مربوط به دندان، هزینه‌ها دندان پزشکی بسیار بالا است و اغلب یا فاقد پوشش بیمه‌ای یا پوشش بیمه‌ای بسیار ضعیفی دارند.

وی گفت: به دلیل انجام اقدامات پایه‌ای و کاهش هزینه‌های احتمالی دندان پزشکی در آینده جامعه هدف ارائه آموزش‌ها را کودکان سه ساله و مادران باردار قرار داده‌ایم، اما به واقع برای خانوار‌هایی که به مشکلات دندان مبتلا شده‌اند هزینه‌ها بسیار بالا است .

 

 

انتهای پیام/د

افزایش قیمت مواد مصرفی مربوط به دندان

 

برچسب ها: اخبارسلامت ، بیمه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار