مدیر کل منابع طبیعی اردبیل:

امنیت غذایی در گرو حفاظت از تنوع زیستی است

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیز داری استان اردبیل گفت: امنیت غذایی در گرو حفاظت از تنوع زیستی است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، شهامت هدایت، مدیر کل منابع طبیعی و آبخیز داری استان اردبیل که به مناسبت همایش روز جهانی تنوع زیستی گفت: حیاط بشری وابسته به حفاظت از تنوع زیستی است که اگر تعادل اکولوژیکی بهم بخورد قطعا امنیت غذایی نیز به خطر می‌افتد.

وی افزود: یکی از مهمترین بخش‌هایی که نقش کلیدی در حفاظت از تنوع ژنتیکی دارد اهمیت دادن به حفاظت از منابع طبیعی است که قطعا اگر منابع طبیعی در معرض خطر قرار بگیرد و در حفاظت و نگهداری از آن سهل انکاری شود امنیت غذایی و اجتماعی و حتی امنیت سیاسی نیز به خطر می‌افتد.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیز داری استان اردبیل بیان کرد: آلودگی منابع طبیعی تنوع زیستی را به مخاطره می‌اندازد و نبود گونه‌های جایگزین به جای گونه‌های نابود شده یکی از مهمترین تهدیداتی است که تنوع زیستی با آن روبروست.

هدایت با نگرشی تخصصی به اهمیت حفاظت از تنوع زیستی افزود: فرسایش بادی و آبی خاک به عنوان مرگ خاموش یکی از مهمترین مقوله‌هایی است که می‌باست به آن توجه ویژه‌ای شود.

وی گفت: حفظ پوشش گیاهی و جلوگیری از فرسایش خاک می‌بایست در برنامه‌های کوتاه مدت و میان مدت و بلند مدت مورد توجه ویِژه همگان قرار بگیرد که تنها در این صورت است که می‌توانیم گام‌های موثر و کاربردی را در حفاظت از تنوع زیستی را شاهد باشیم.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیز داری استان اردبیل افزود: یکی دیگر از مهمترین مقوله‌هایی که منجر به حفاظت از تنوع زیستی می‌شود حفاظت از منابع آبی است که به عنوان مایه حیاط و زندگی نقش موثری در تنوع ژنتیکی دارد.

انتهای پیام/ح

آلودگی منابع طبیعی تنوع زیستی را به مخاطره می‌اندازد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.