دادستان عمومی و انقلاب قزوین از صدور رای بدوی متهمان پرونده یکی از شهرداری های استان خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، محمد قاسمی دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: بر اساس گزارش واصله از سوی دستگاه‌های نظارتی، شهردار سابق یکی از شهرستان‌های استان به همراه ۳ متهم دیگر با عناوین اتهامی فراهم کردن موجبات ارتشاء و گرفتن رشوه مورد تعقیب قضایی قرار گرفته و دستگیر شدند.

قاسمی افزود: پرونده این متهمان پس از رسیدگی و صدور کیفرخواست از سوی دادسرای مرکز استان، برای صدور رای به محاکم کیفری دو قزوین ارسال و در نهایت در ۲۸ اردیبهشت منجر به صدور رای بدوی مبنی بر محکومیت آنان شد.

قاسمی در ادامه خاطرنشان کرد: متهم ردیف اول این پرونده که به عنوان شهردار مشغول فعالیت بود به سبب قبول دو فقره رشوه هر یک به میزان ۵۰ میلیون تومان به تحمل ۲ فقره هفت سال و نیم حبس، ۲ فقره مجازات ۳۷ ضربه شلاق، پرداخت دو فقره جزای نقدی در حق دولت به میزان مبلغ ماخوذه و ۲ فقره انفصال موقت از خدمات دولتی هر یک به میزان ۳ سال محکوم شد.

این مقام قضایی استان افزود: متهم ردیف دوم این پرونده هم که از کارکنان شهرداری بود به سبب ۳ فقره فراهم کردن موجبات تحقق ارتشاء به تحمل ۳ فقره ۱۵ ماه حبس، به سبب قبول رشوه به مبلغ ۵۰ میلیون ریال به تحمل هفت سال و نیم حبس و ۳۷ ضربه شلاق و پرداخت معادل وجه ماخوذه در حق دولت به عنوان جزای نقدی و ۲ سال انفصال از خدمات دولتی محکوم شده است.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین اتهامات متهم ردیف سوم این پرونده را قبول رشوه و فراهم کردن موجبات تحقق جرم ارتشاء عنوان کرد و افزود: این متهم نیز به تحمل هفت سال و نیم حبس و ۳۷ ضربه شلاق و پرداخت معادل وجه ماخوذه در حق دولت و دو سال انفصال از خدمات دولتی و به سبب فراهم کردن ۲ فقره موجبات تحقق جرم ارتشاء به ۲ فقره ۱۵ ماه حبس محکوم شد.

قاسمی درباره متهم ردیف چهارم این پرونده نیز گفت: این متهم به سبب قبول رشوه به مبلغ ۴۰ میلیون تومان به تحمل یک سال و نیم حبس و ۳۰ ضربه شلاق، پرداخت جزای نقدی در حق دولت به میزان وجه دریافتی به عنوان رشوه و ۲ سال انفصال موقت از خدمات دولتی از سوی دادگاه کیفری دو قزوین محکوم شد.

به گفته وی، این رای قطعی نیست و حق تجدیدنظر خواهی برای متهمان محفوظ است.

انتهای پیام/ک

صدور رای بدوی شهردار سابق یکی از شهرستان‌های استان به همراه ۳ متهم دیگر

برچسب ها: دادگستری ، دادگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار