ابتلای ۲۶ هزار نفر به فشار خون در شاهرود

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود گفت: از ۱۳۰ هزار فرد بالای ۳۰ سال در شهرستان‌های شاهرود و میامی حدود ۲۰ درصد معادل ۲۶ هزارتن به فشار خون بالا مبتلا هستند.

ابتلای ۲۶ هزار نفر به فشار خون در شاهرودبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، احسان بینش معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود در کارگروه سلامت و امنیت غذایی با بیان این که ۱۹ درصد از مبتلایان به فشار خون بالا بیماریشان را کنترل می‌کنند، گفت: فشار خون ۱۶ هزار نفر از مردم شهرستان‌های شاهرود و میامی در سامانه‌های وزارت بهداشت ثبت شده و تعداد ۱۰ هزار نفر از این بیماری اطلاع نداشته یا در سامانه ثبت نکرده اند.

وی افزود: ۴۰ درصد از مبتلایان به فشار خون بالا از این بیماری اطلاع نداشته و فقط نیمی از ۶۰ درصد باقی مانده برای کنترل و دریافت دارو مراجعه می‌کنند.

بینش طرح بسیج ملی کنترل فشار خون را یکی از برنامه‌های مهم وزارت بهداشت خواند و گفت: این برنامه با محوریت معاونت بهداشتی دانشگا ه‌های علوم پزشکی کل کشور برگزار می‌شود و گروه‌های هدف این طرح افراد ۳۰ سال به بالا، بیماران کلیوی و زنان بارداران در تمام رده‌های سنی هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود، مرحله آگاه سازی را از ۲۷ اردیبهشت تا ۱۵ خرداد اعلام کرد و گفت: مرحله غربالگری هم از ۱۷ خرداد شروع و تا یک ماه ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام / گ

کارگروه سلامت و امنیت غذایی شاهرود برگزار شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.