استاندار خراسان شمالی:

روابط تجاری با ترکمنستان اولویت خراسان شمالی است

استاندار خراسان شمالی گفت: ایجاد روابط موثر تجاری و بازرگانی با همه کشور‌های همسایه در برنامه این استان است، اما ترکمنستان به علت قرابت و مشترکات بسیار فرهنگی در اولویت قرار دارد.

روابط تجاری با ترکمنستان اولویت خراسان شمالی استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، محمدعلی شجاعی امروز عصر در نشستی با سرکنسول ترکمنستان در مشهد، افزود: البته اکنون نیز ما با این کشور دوست و همسایه ارتباط داریم، اما می‌توان آن را گسترش داد.

وی افزود: خراسان شمالی این آمادگی را دارد که در حوزه‌های مختلف، به ویژه کشاورزی، گردشگری و صادرات خدمات فنی و مهندسی با این کشور مراوده داشته باشد.

وی گفت: در حوزه کشاورزی مزیت‌های زیادی داریم و مباحث گردشگری بین این استان و ترکمنستان را هم می‌توان گسترش داد.

در حوزه گردشگری سلامت از صفر تا صد ورود گردشگر سلامت  تضمین می‌کنیم

شجاعی با بیان اینکه در حوزه‌های ورزشی و علمی نیز برای پذیرایی از اردو‌های ورزشی و دانشجویان ترکمنستان آمادگی داریم، گفت: در حوزه ای، چون گردشگری سلامت هم از صفر تا صد ورود گردشگر سلامت را با بهای کارشناسی تضمین می‌کنیم.

وی با تاکید بر ضرورت توسعه گردشگری بین دو منطقه، افزود: در این زمینه تا کنون قدمی برداشته نشده، اما این آمادگی را داریم که در این مسیر یک خط پروازی برقرار کنیم.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی گفت: برای بازگشایی معبر مرزی و بازارچه مشترک خود را متعهد می‌دادنم که آنچه را که می‌توانم در خاک خود انجام دهم.

شجاعی افزود: بسته برنامه‌ها و پیشنهاد‌های خراسان شمالی برای بهبود و بهتر شدن مراودات با ترکمنستان فردا ارائه می‌شود و انتظار داریم در مدت معلومی، به این بسته پاسخ داده شود.

انتهای پیام/ف

برچسب ها: صادرات ، گردشگری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.