تلاش دموکرات‌های سنا برای تصویب طرحی که صرف بودجه برای رویارویی با ایران را ممنوع می‌کند

گروهی از اعضای دموکرات مجلس سنای آمریکا در تلاش هستند طرحی را تصویب کنند که صرف بودجه برای اقدام نظامی علیه ایران را ممنوع می‌کند.

تلاش دموکرات‌های سنا برای تصویب طرحی که صرف بودجه برای رویارویی با ایران را ممنوع می‌کندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از پایگاه اینترنتی وُکس، با افزایش تنش‌ها میان واشنگتن و تهران، گروهی از اعضای دموکرات مجلس سنا در تلاش هستند طرحی را تصویب کنند که صرف بودجه برای اقدام نظامی علیه ایران را ممنوع می‌کند.

در این گزارش آمده است دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، مدعی شد اطلاعاتی در دست دارد که نشان می‌دهد ایران قصد دارد نیرو‌های آمریکایی حاضر در خاورمیانه را هدف حمله قرار دهد. آمریکا همچنین یک ناو هواپیمابر، چند فروند بمب افکن و سامانه‌های ضدموشک در منطقه مستقر کرده است.

این گزارش می‌افزاید این اقدامات و حضور افراد ضدایرانی همانند جان بولتون و مایک پمپئو در دولت ترامپ باعث افزایش نگرانی‌ها شده است.

تام یودال، از اعضای دموکرات سنا، قصد دارد برای جلوگیری از درگیری نظامی میان تهران و واشنگتن، طرحی را به تصویب برساند که استفاده از بودجه فدرال آمریکا برای عملیات نظامی در قبال ایران بدون کسب مجوز از کنگره را ممنوع می‌کند.

کریس مورفی از دیگر اعضای سنا و از منتقدان پروپاقرص سیاست خارجی دونالد ترامپ که خواستار نقش پررنگ‌تر کنگره در صدور مجوز برای جنگ‌های آمریکاست، نیز از طرفداران این طرح است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار