تأکید بر پرداخت سریع‌تر خسارات‌ ناشی از سیلاب‌

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: اعتباراتی که برای جبران خسارات‌ ناشی از بارش‌ها به استان ابلاغ شده است نباید معطل دستورالعمل و بخشنامه بماند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری در هفتمین شورای هماهنگی مدیریت بحران و دومین کارگروه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده استان در سال جاری با تأکید بر پرداخت سریع‌تر خسارت‌های سیلاب‌های اخیر افزود: مدیران خسارت‌های مردم را بر اساس فرآیند تعریف شده تسهیلات، کمک‌های بلاعوض و اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای پرداخت کنند.

وی اضافه کرد: بانک‌های عامل نیز موظفند در این رابطه همکاری‌های لازم را انجام دهند.

عباسی با بیان اینکه ساخت و ساز‌های مجاز که در جریان بارش‌های ماه گذشته دچار آسیب شدند و احتیاج به بازسازی، نوسازی و احداث دارند در همان محل درجاسازی شوند ادامه داد: درخصوص ساخت و ساز‌های غیرمجاز در حریم و بستر رودخانه‌ها هیچ اقدامی صورت نگیرد.

وی تأکید کرد: همه سد‌های خاکی استان باید به‌گونه‌ای باشند که ارتفاع تاج آن‌ها حداقل یک متر بلندتر ساخته شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه اگر در بارندگی‌های فروردین‌ماه سد روستای گنج می‌شکست سرنوشت مالخلیفه هم همچون سرنوشت آق‌قلا می‌شد گفت: بیش از ۳۰۰ هزار مترمکعب آب در پشت این سد جمع بود که می‌توانست خطرآفرین باشد.

عباسی با تأکید بر اینکه از شش هزار میلیارد ریال اعتبار پیش‌بینی شده برای خسارت‌های بارندگی در چهارمحال و بختیاری، چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال آن در ستاد مدیریت بحران کشور تایید شد ادامه داد: در بخش اول دو هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال به استان ابلاغ شد و مابقی آن نیز در ادامه ابلاغ می‌شود.

وی افزود: این میزان اعتبار در قالب کمک‌های بلاعوض، اعتبارات تملک دارایی سرمایه‌ای و تسهیلات است.

انتهای پیام/ز

اعتبارات ابلاغی جبران خسارت‌های سیل نباید معطل بخشنامه‌ها باشد

برچسب ها: استانداری ، سیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار