تجهیز بیش از ۷۳ هزار هکتار از مزارع و باغات آذربایجان شرقی به سیستم نوین آبیاری

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: ۷۳۵۰۰ هکتار از مزارع و باغات استان آذربایجان شرقی مجهز به سیستم‌های نوین آبیاری هستند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، فتحی رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی در گفتگو با خبرنگاران گفت:مجموع مساحتی که از مزارع و باغات استان را می‌توان به سیستم آبیاری تحت فشار مجهز کرد، ۲۰۰ هزار هکتار است یعنی در واقع ۳۵ درصد مزارع و باغات ما به این سیستم مجهز شده‌اند و پتانسیل آبی استان بیش از این می‌باشد.

وی در خصوص کمک‌های فنی و اعتباری بلاعوض سیستم‌های نوین آبیاری نیز گفت: برای آبیاری قطره‌ای ۱۳ میلیون تومان به ازاء هر هکتار، آبیاری بارانی ۸ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان برای هر هکتار و برای آبیاری کم فشار ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان به ازاء هر هکتار یارانه دولتی پرداخت می‌شود.

فتحی با اشاره به محدودیت منابع آبی در سطح کشور و استان ادامه داد: کشاورزان با توجه به وضعیت منابع آبی استان باید اراضی خود را به سیستم آبیاری تحت فشار تجهیز کرده و از مزایای آن بهره ببرند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی در پایان گفت: کشاورزان علاوه بر استفاده از پشتیبانی‌های مالی که سازمان جهادکشاورزی استان انجام می‌دهد در صورت یکپارچه کردن اراضی خود می‌توانند ۱۰۰ درصد هزینه‌های اجرایی آبیاری تحت فشار را از اعتبارات دولتی دریافت کنند.

 

انتهای پیام/ش

 ۳۵ درصد مزارع و باغات مجهز به سیستم آبیاری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار