برداشت ۷۰ درصد گوجه سبز در باغ‌های مازندران

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی مازندران گفت: تاکنون ۷۰ درصد گوجه سبز در ۲ هزار و ۲۰۰ هکتار از باغ‌های مازندران برداشت شد.

حسن مولایی مدیر باغبانی جهاد کشاورزی مازندران در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،  با بیان اینکه سطح باغ‌های گوجه سبز در مازندران ۲ هزار و ۲۰۰ هکتار است، گفت: تاکنون ۷۰ درصد گوجه سبز در باغ‌های مازندران برداشت شده است.


وی افزود: پیش بینی می‌شود ۲۵ هزار تن گوجه سبز از باغ‌های مازندران برداشت شود.


مولایی قیمت هر کیلوگرم گوجه سبز در باغ را ۴ هزار تومان اعلام کرد و گفت: قبل از آغاز برداشت گوجه سبز در مازندران، این میوه از گرمسار و دیگر استان‌ها در بازار‌های مازندران به فروش می‌رسید.


مدیر باغبانی جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه ۵۰ درصد توت فرنگی در مازندران برداشت شد، افزود: میزان توت فرنگی برداشت شده تاکنون حدود ۸ هزار تن است.


وی گفت: پیش بینی می‌شود ۱۵ هزار تن توت فرنگی امسال در باغ‌های مازندان برداشت شود.


مولایی افزود: منطقه بهنمیر، شهر‌های بابلسر، جویبار، ساری، نکا، بهشهر، قائم شهر، بابل و آمل بیشترین برداشت توت فرنگی را دارند.


وی ارزش اقتصادی توت فرنگی در مازندران را ۶۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: شهرستان بابلسر با دارا بودن ۵۰۰ هکتار سطح زیر کشت و تولید بیش از ۵ هزار تن توت فرنگی رتبه نخست مازندران است که ۹۵ درصد از این محصول در بخش بهنمیر تولید می‌شود.

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه مازندران رتبه دوم تولید و سطح زیر کشت توت فرنگی را در کشور دارد، گفت: استان کردستان در رتبه نخست تولید و سطح زیر کشت توت فرنگی قرار دارد.


مولایی افزود: کاماراسو و سلوا مهم‌ترین ارقام توت فرنگی در مازندران هستند که کیفیت و بازدهی بالایی دارند.


وی گفت: قیمت هر کیلوگرم توت فرنگی در باغ حدود ۵ تا ۶ هزار تومان است.
انتهای پیام/ س

 

ادامه برداشت گوجه سبز و توت فرنگی در باغ‌های مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.