احتمال دیدار قریب‌الوقوع رؤسای جمهور آمریکا و ترکیه

یک مقام ترکیه‌ای از احتمال دیدار قریب‌الوقوع دونالد ترامپ و رجب طیب اردوغان خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، یک مقام ارشد دولت ترکیه اعلام کرد رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه و دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا ممکن است بزودی در ترکیه و یا در حاشیه نشست گروه بیست با یکدیگر دیدار کنند.

این مقام دولت ترکیه که نخواست نامش فاش شود، گفت: اردوغان از دونالد ترامپ دعوت کرده تا به ترکیه بیاید و نشانه‌های مثبتی وجود دارد که رئیس جمهور آمریکا این دعوت را پذیرفته است.

این مقام ترکیه‌ای همچنین گفت: ما در حال کار بر روی زمان این دیدار هستیم. ما برخی نشانه‌های مثبت را دریافت کردیم؛ اما زمان آن هنوز برنامه‌ریزی نشده است. شاید این دیدار در حاشیه نشست گروه بیست در ژاپن انجام شود. برای دیداری دو جانبه، ما منتظر یک تاریخ دقیق هستیم.

گفتنی است آمریکا و ترکیه به تازگی اختلافاتی داشته‌اند که این اختلافات در وهله نخست به تصمیم آنکارا برای خرید سامانه پدافند هوایی اس-۴۰۰ روسیه باز می‌گردد. آمریکا این اقدام ترکیه را خلاف شبکه دفاعی ناتو دانسته و اعلام کرده این مسأله سبب ایجاد تهدیدی برای جنگنده‌های اف-۳۵ آمریکایی است که ترکیه قصد خرید آن‌ها را نیز دارد.

همچنین شایان ذکر است مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا و چندین سناتور ارشد آمریکا به ترکیه هشدار داده‌اند خرید سامانه اس-۴۰۰ می‌تواند آنکارا را با مجازات‌هایی روبه‌رو کند. استناد این مقامات آمریکایی به قانونی است که خواهان تحریم کشور‌هایی می‌شود که تجهیزات نظامی از روسیه تهیه می‌کنند.

ترکیه گفته است به عنوان عضوی از ناتو، تهدید برای آمریکا به شمار نمی‌رود و نباید تحریمی علیه وی وضع شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، ترکیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۳ ۰۲ خرداد ۱۳۹۸
ترامپ عجيب از اردوغان خوشش مياد
كلا ديكتاتور پسنده
آخرین اخبار