امروز صورت می‌گیرد؛

سفر ظریف به پاکستان

رسانه های پاکستانی این سفر را فرصتی جهت همفکری برای کمک به اوضاع منطقه توصیف کردند.

به گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه کشورمان در ادامه رایزنی‌های آسیایی خود، امروز برای گفتگو با مقامات پاکستان به اسلام آباد سفر می‌کند.
وی در این سفر علاوه بر همتای پاکستانی خود با سایر مقامات ارشد این کشور دیدار و در خصوص آخرین تحولات روابط دوجانبه بویژه پیگیری توافقات اخیر روسای جمهور دو کشور و مهمترین مسائل منطقه‌ای و بین المللی گفتگو و تبادل نظر خواهد کرد.
محمد جواد ظریف از زمان آغاز دولت امید و تدبیر تاکنون ۹ بار در مقام وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به پاکستان سفر کرده است.
منابع خبری پاکستان با مهم برشمردن سفر وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به اسلام آباد نوشتند: اسلام آباد از همفکری با تهران برای کمک به حل مسائل منطقه استقبال می‌کند.
پایگاه خبری «نیشن» پاکستان به نقل از یک مقام ارشد این کشور که به نام او اشاره‌ای نکرد، با اشاره به بالاگرفتن تنش‌ها میان ایران و آمریکا گزارش داد: اسلام آباد تا جایی که بتواند آماده کمک به تنش زدایی است و ما خواستار بهترین روابط با ایران هستیم.
نیشن نوشت: سفر ظریف فرصتی خوب برای همفکری پاکستان و ایران درباره اوضاع منطقه است درحالی که اسلام آباد به دنبال استفاده از ظرفیت‌های دیپلماتیک برای دعوت از تهران و واشنگتن به آرامش است که هدف آن اطمینان از پایداری صلح در منطقه می‌باشد.
این روزنامه پاکستانی افزود: هر نوع درگیری در منطقه مساوی با از دست دادن همه چیز از سوی تمامی طرفین و بازیگران مهم منطقه و جهانی است بنابراین جامعه بین الملل از جمله پاکستان باید نقش خود را برای کنترل اوضاع و جلوگیری از درگیری ایفا کنند.
این سومین سفر ظریف به پاکستان از زمان آغاز دولت فعلی این کشور به نخست وزیری «عمران خان» خواهد بود. محمد جواد ظریف اولین مقام بلندپایه یک کشور خارجی بود که با آغاز دولت عمران خان ۹ شهریور سال گذشته به اسلام آباد سفر کرد و تشکیل دولت جدید پاکستان را تبریک گفت.
برچسب ها: ظریف ، سفر ، پاکستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار