مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی همدان تاکید کرد؛

تجهیز ۲۷۰ روستا به سیستم سالم سازی آب

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی همدان اظهار داشت: ۲۷۰ روستای کوچک استان نیازمند تجهیز سیستم گندزدایی و سالم سازی آب هستند.

تجهیز  ۲۷۰ روستا به سیستم سالم سازی آببه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، سید مصطفی هاشمی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی همدان  بیان کرد: ارتقای کیفیت آب، جلوگیری از آلودگی و سالم سازی آب از اولویت‌های آبفار و علوم پزشکی است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی همدان اضافه کرد: در استان همدان ۶۰۰ دستگاه کلر زن و گند زدایی وجود دارد که به صورت مایع و گاز هستند.

هاشمی ادامه داد: برای اینکه کیفیت آب بهتر بتواند بررسی شود عملیات گند زدایی بر عهده آب و فاضلاب روستایی و پایش و آزمایش بر عهده علوم پزشکی است.

وی گفت: آب و فاضلاب روستایی دارای هشت آزمایشگاه مجهز بوده که نمونه گیری میکروبی، فیزیک و شیمیایی انجام می‌دهند و هر ساله بیش از پنج هزار مورد نمونه گیری و آزمایش صورت می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی همدان یادآوری کرد: سال گذشته تفاهم نامه همکاری بین این شرکت و دانشگاه علوم پزشکی منعقد شد که بر اساس آن دانشگاه علوم پزشکی باید کیفیت آب‌های زیر زمینی استان را پایش کند.

هاشمی ادامه داد: نمونه گیری در ۲ فصل خشک و‌تر صورت می‌گیرد که نمونه گیری خشک سال گذشته انجام شده و مراحل پایانی نمونه گیری‌تر در حال انجام است.

وی بیان کرد: استان همدان با یک هزار و ۷۱ روستا دارای ۶۰ مجتمع آبرسانی است که هر یک از مجتمع‌ها بین سه تا ۲۰ روستا را پوشش داده و کار گند زدایی به صورت یکجا از این محل صورت می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی همدان اظهار داشت: کار گند زدایی در مناطقی که زیر پوشش آب و فاضلاب روستایی نیستند توسط دهیاران و شورا‌های محلی صورت می‌گیرد.هاشمی افزود: دهیاران و شورا‌ها در زمینه گند زدایی، کنترل و پایش کم

کاری کرده و همکاری خوبی ندارند و عمده بیماری‌های ناشی از آب از این ناحیه است.

وی یادآوری کرد: بیماری‌های حاصل از نوشیدن آب به علت گند زدایی و نظارت خوب مسئولان چند سالی به صفر رسیده بود با این وجود نگران هستیم و باید کنترل دقیق صورت گیرد.

انتهای پیام/د.ا

۲۷۰ روستای همدان نیازمند تجهیز سیستم سالم سازی آب هستند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.