تکذیب ممنوعیت سفر گردشگران به ابیانه بدون راهنمای محلی؛ تصمیم برعهده میراث فرهنگی است

فرماندار نطنز گفت: تاکنون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری پیرامون ممنوعیت سفر گردشگران به ابیانه بدون راهنما، اعلام نظر نکرده و این قضیه فقط در حد یک پیشنهاد بوده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، یوسف حسنی فرماندار نطنز با اشاره به خبری مبنی بر ممنوعیت ورود گردشگران به ابیانه بدون راهنمای محلی اظهار داشت: این قضیه در حد پیشنهاد شورای ابیانه بود و هنوز تصویب نشده است.

وی افزود: تصویب این گونه پیشنهادات به عهده اداره میراث فرهنگی بوده و اگر قرار است چنین اتقاقی بیفتد، اداره میراث طبق ضوابطی که دارد موضوع را بررسی و سپس اعلام نظر می‌کند.


بیشتر بخوانید:


فرماندار نطنز با بیان اینکه ابیانه در تمام ایام سال میزبان گردشگران زیادی است گفت: باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که این ناهنجارشکنی‌ها و برنامه‌ها اتفاق نیفتد نه اینکه از ورود گردشگر جلوگیری شود.

وی تصریح کرد: برگزارکنندگان تور‌ها تحت نظارت میراث فرهنگی هستند و این خانمی که در ابیانه اقدام به تک‌خوانی کرده با تور نیامده بود و آن‌ها به صورت خانوادگی و شخصی به این روستا سفر کرده بودند.

حسنی ادامه داد: برای برنامه‌های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یک کار گروه وجود دارد و در کارگروه دستگاه‌های مختلفی حضور دارند که به اتفاق آن‌ها تصمیمی اتخاذ می‌شود تا هیچ مشکلی برای گردشگر به وجود نیاید.

وی با اشاره به فعالیت دستگاه‌های مرتبط در این حوزه اظهار داشت: تصمیم عجولانه برای این اتفاق گرفته نشده است، تصمیمات در این زمینه به عهده میراث فرهنگی گذاشته شده تا به صورت کارشناسی قضیه را بررسی کنند و سپس در کارگروه میراث با دبیری میراث جلسه‌ای برگزار کرده و تصمیم درست و اصولی در این باره گرفته شود.

منبع تسنیم

انتهای پیام/پ

ماجرای جنجالی خوانندگی در ابیانه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.