بررسی ۴ میلیون و ۵۹۰ هزار پرونده قضایی در دادگستری استان اصفهان

رئیس سابق دادگستری استان اصفهان گفت:در مدت ۶ سال حضورم ۴ میلیون و ۵۹۰ هزار پرونده مورد بررسی قرار گرفت که ۲۵ هزار پرونده که از قبل مانده بود، کسر شد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،احمد خسروی‌وفا رئیس سابق دادگستری استان اصفهان امروز در مراسم تودیع و معارفه رئیس کل دادگستری استان اصفهان اظهار کرد: از اعتماد روسای قوه قضائیه در سه دوره تقدیر و تشکر می‌کنم که توفیق داشتم در ۱۵ سال کامل در کسوت ریاست خدمت کردم.

رئیس سابق دادگستری استان اصفهان افزود: از زحمات روسای کل قبل از خودم که در استان اصفهان زحمت کشیدند، تقدیر و تشکر می‌کنم و به برادرم حبیبی خیرمقدم و تبریک می‌گویم و با شناختی که از وی دارم، می‌دانم که وضع دستگاه قضایی استان اصفهان بهتر خواهد شد.

وی بیان کرد: معتقدم کارایی دستگاه قضایی به چهار عنصر اساسی بستگی دارد؛ اگر دستگاه قضایی کارآمد باشد باید ۴ رکن را مورد توجه قرار دهد که رکن اول قانون‌گرایی و اجرای عدالت است، رکن دوم استقلال دستگاه قضایی است، رکن سوم سرعت در رسیدگی‌ها همراه با دقت که مطالبه همه کسانی است که به دستگاه قضایی مراجعه می‌کنند و رکن چهارم رعایت حقوق شهروندی و تکریم ارباب رجوع است.

خسروی‌وفا عنوان کرد: افتخاری است که برای نخستین بار بعد از انقلاب فردی به عنوان رئیس قوه انتخاب می‌شود که از جنس و بدنه قضات است و، چون رشد و ترقی را از خود دستگاه طی کرده، بخش‌های مختلف را می‌شناسد و ادبیات مشترک با ما قضات خواهد داشت.

رئیس سابق دادگستری استان اصفهان تاکید کرد: خداوند بر من منت نهاد که مدت ۶ سال کامل در اصفهان توفیق حضور داشتم و اقداماتی در این مدت نیز صورت گرفت؛ ابتدا شعب دادگاه‌ها در کل استان با فرآیند خاصی که دارد افزایش پیدا کرد و از ۴۴۱ شعبه به ۵۸۱ شعبه افزایش پیدا کرد.

وی ادامه داد: در اقدام دوم برای نخستین بار پس از انقلاب در استان اصفهان موفق به ایجاد مرکز کارآموزان قضایی شدیم که هم برای خود استان و هم برای استان‌های مجاور قاضی تربیت کنیم که بخشی از نیاز‌های دستگاه‌هایی از اینجا پوشش داده شد.

خسروی‌وفا افزود: در این مدت حدود ۳۰۰ قاضی بر کادر قضایی اضافه شد تا بتوانیم سرعت پیگیری‌ها را افزایش دهیم و اقدام دیگر تلاش کردیم کار را به صورت تخصصی پیگیری کنیم و برای نخستین بار مجتمع تخصصی ویژه پرونده‌های خانواده ایجاد شد؛ همچنین تلاش کردیم که رسیدگی به پرونده‌ها را سرعت ببخشیم.

رئیس سابق دادگستری استان اصفهان خاطر نشان کرد: در کل ۶۸ ماهی که در اصفهان بودم، غیر از دو ماه در بهره‌وری استان اصفهان رتبه نخست را کسب کرد و دوستان می‌دانند که بهره‌وری چه اهمیتی دارد و این که یک استان بتواند در این مدت بهره‌وری‌اش را در بالاترین سطح نگه دارد جای تقدیر و تشکر از همکاران دارد.

وی مطرح کرد: تلاش کردیم پرونده‌های مسن و مانده شده را کاهش دهیم و در مدت ۶ سال حضورم ۴ میلیون و ۵۹۰ هزار پرونده مورد بررسی قرار گرفت که ۲۵ هزار پرونده که از قبل مانده بود، کسر شد.

خسروی‌وفا ابراز داشت: برای نخستین بار گروه‌های ۶ گانه حقوق شهروندی را راه‌اندازی کردیم که نظارت خودشان را در کل استان آغاز کردند؛ همچنین تلاش کردیم برای اینکه کار بهتر انجام شود، فضای فیزیکی را توسعه دهیم که در همه حوزه‌های قضایی یا ساختمان جدید احداث شد و یا گسترش یافت.

رئیس سابق دادگستری استان اصفهان با بیان اینکه تمامی مجوزات و پروسه اداری جهت ساخت بزرگترین ساختمان قوه قضایی انجام شده است، گفت: این ساختمان در استان اصفهان همه مصوبات را گرفته است و جز طرح‌های ملی است که ۴۷ هزار متر زیربنا دارد و بزگترین ساختمان قوه در کشور خواهد بود که ساخت آن روی ریل افتاده است و ۳۰ میلیارد تومان برای احداث آن اختصاص یافته است و در حساب دادگستری است که فورا پس از کلنگ‌زنی ساخته شود.

وی افزود: تلاش شد جهت افزایش تعامل با نماینده عالی دولت و ۴ استانداری که با آن‌ها کار کردیم، در عین رعایت بی‌طرفی‌ها برای فائق آمدن بر مشکلات تعامل داشتیم که نتیجه این تعامل این شد که مشکل لاینحل در استان اصفهان نداشته باشیم.

خسروی‌وفا عنوان کرد: همه اقداماتی که انجام شد، تحت راهنمایی و نصایح دلسوزانه و پدرانه آیت‌الله مظاهری و طباطبایی‌نژاد در استان اصفهان بوده است و هرکجا گره‌ای به وجود می‌آمد، به سراغ این دوستان می‌رفتیم و راهنمایی می‌گرفتیم و امروز ادعا می‌کنم که اصفهان امن‌ترین استان کشور است.

رئیس سابق دادگستری استان اصفهان در پایان گفت: تلاش همکاران من جهادگونه است و خروجی آن کاهش ۲۵ هزار پرونده‌ای پیر و فرسوده و رسیدگی نزدیک به ۵ میلیون پرونده در این مدت بوده است.

انتهای پیام/م

 

مراسم تودیع ومعارفه رئیس کل دادگستری استان اصفهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار