چین: اگر آمریکا می‌خواهد به گفتگو‌های تجاری ادامه دهد رفتارش را درست کند

سخنگوی وزارت بازرگانی چین اعلام کرد برای آنکه مذاکرات تجاری میان این کشور و آمریکا ادامه یابد واشنگتن باید منطقی رفتار کند.

چین: برای ادامه مذاکرات، آمریکا باید رفتارش را درست کندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، «گائو فنگ» سخنگوی وزارت بازرگانی چین، امروز (پنجشنبه) اعلام کرد آمریکا باید رفتاری معقولانه داشته باشد و اگر می‌خواهد مذاکرات تجاری میان پکن و واشنگتن ادامه یابد، باید اقدامات خطرناک خود را اصلاح کند.

فنگ در ادامه اشاره کرد چین شکایتی علیه اقدامات آمریکا در خصوص شرکت مخابراتی هوآوی تنظیم کرده است.

این درحالی است که هوآوی، غول مخابراتی چینی و ۷۰ شرکت وابسته به آن از سوی واشنگتن به اتهام جاسوسی در لیست سیاه قرار گرفته‌اند، فعالیت این شرکت در آمریکا محدود شده و از شرکت‌های مختلف در سراسر جهان خواسته شده است همکاری‌های خود را با این شرکت چینی به تعلیق درآورند. در نتیجه این اقدامات واشنگتن، گوگل مانع به روز رسانی سیستم عامل اندرویدی محصولات این شرکت شد.

جنگ تجاری میان دو کشور از یک سال پیش پس از آن آغاز شد که ترامپ بر واردات فولاد از چین تعرفه اعمال کرد. از آن زمان تاکنون، دو طرف بار‌ها و بار‌ها در اقدامات تلافی‌جویانه بر کالا‌های تولیدی یکدیگر تعرفه اعمال کرده اند و تنش تجاری میان آن‌ها به بالاتری سطح رسیده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: چین ، آمریکا ، اقتصاد جهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار