عدم محدودیت در واردات دام داشتی به خراسان جنوبی

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیرجند از عدم محدودیت در واردات دام داشتی به استان خبر داد.

محمدی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیرجند در گفتگو  با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ، گفت: خوشبختانه امسال وضعیت بارندگی به نسبت سال‌های گذشته بهتر شده است ومراتع از وضعیت بهتری برخوردار هستند.

وی با اشاره به اینکه در اثر خشکسالی‌های چند سال گذشته ازتعداد دام در استان کاسته شده است افزود: بارندگی ها‌ی امسال باعث شده تا مراتع از وضعیت بهتری برخوردار شوند و واردات دام داشتی در دستور کار قرار بگیرد.

محمدی با بیان اینکه در این خصوص پیگیری‌های لازم انجام و مجوز واردات اینگونه دام‌ها به استان داده شده است گفت: افراد متقاضی می‌توانند با مراجعه به جهاد کشاورزی و تکمیل فرم‌های مخصوص اقدام کنند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیرجند افزود: به محض ورود دام به استان کمیته‌ای در جهت تایید دام‌های وارد شده تشکیل خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه در واردات این نوع دام هیچگونه محدودیتی وجود ندارد و هر متقاضی می‌تواند حداقل ۵۰۰ راس دام داشتی را وارد کند بیان کرد: افراد متقاضی باید شرایط واردات دام مولد را داشته باشند.

محمدی در ادامه اظهار کرد: در صورتی که فردی خواهان واردات کمتر از ۵۰۰ راس دام باشد، باید به نمایندگی از تعدادی متقاضی، این کار را انجام دهد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیرجند در پایان هدف از وادارت دام داشتی را تامین گوشت مورد نیاز، اشتغال زایی و تالیف دام در استان دانست.

انتهای پیام /ط ا

واردات دام داشتی با ارز دولتی به استان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.