شورای هماهنگی مدیریت بحران خراسان جنوبی با حضور معاونت عمرانی استاندار و سایر اعضاء در محل مدرسه روستای شیرگ شهرستان سربیشه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ، شهریاری مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی در این جلسه گفت:   ۱۱ نفر از مرگ حتمی در سیلاب‌های اخیر در سطح استان  نجات یافتند.

وی با اشاره به اینکه ۱۱ مورد خودروی سواری گرفتار در سیل نیز توسط پرسنل هلال احمر رهاسازی شد افزود:  در روستای شیرگ شهرستان سربیشه نیز کار توزیع ۷۰ چادر و ۴۵۰ پتو و اقلام غذایی در روستای شیرگ شهرستان سربیشه خبر داد.

آسمانی مقدم مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی نیز در این جلسه از تخریب ۱۰ واحد مسکونی در این روستا به صورت کامل خبر داد و افزود: ۳۸ واحد دیگر نیز در این روستا در آستانه تخریب می‌باشند که مقرر شد در خصوص جابجایی منازل در معرض سیلاب جلسات کارشناسی برای جابجایی و یا بازسازی مجدد آن‌ها انجام شود.

در این جلسه با اشاره به آبگرفتگی بیش از ۶۰ درصد‌ی منازل این روستا و شل شدن پی ساختمان مقرر شد منازلی که دچار آبگرفتگی شدند تا آخر وقت امروز تخلیه شوند و افرادی که از تخلیه ممانعت بعمل می‌آورند از طریق مراجع قضایی اقدام گردد.

  بنیاد مسکن موظف شد تاواحد‌هایی که مشکل ایمنی دارند را مشخص و لیست آن‌ها را به منظور ارائه خدمات امدادی در اختیار هلال احمر قرار دهد.

همچنین تخلیه معابر از گل و لای در این روستا بر عهده بنیاد مسکن محول شد و مقرر شد تا صبح فردا معابر اصلی و طی سه روز  آینده کلیه معابر این روستا از گل و لای و سنگریزه پاکسازی شود.

همچنین در این جلسه همچنین مقرر شد کار بازگشایی مسیر‌های اصلی و فرعی سطح استان که مسدود می‌باشند توسط راهداری و حمل و نقل جاده‌ای انجام شود.

در خصوص انشعابات آب برق گاز و مخابرات نیز مقرر شد تا ظهر امروز ارتباط تلفن همراه برقرار شود شرکت‌های مربوطه تا اواخر امروز مشکل برق و آب بهداشتی روستا و مکان‌های سایت اضطراری را تامین کند.

 

برگزاری شورای هماهنگی مدیریت بحران در روستای شیرگ+ تصویر

برگزاری شورای هماهنگی مدیریت بحران در روستای شیرگ+ تصویر


توزیع اقلام توسط دفترچه بین آسیب دیدگان 

کمیته امداد نیز از تامین ۵ قلم از اقلام ضروری زندگی برای ۲۶ خانواده مددجو و ۱۵ خانواده نیازمند این روستا که بر اثر سیل لوازم خانگی خود را از دست داده اند خبر داد.

در این جلسه همچنین مقرر شد جهاد کشاورزی طی سه روز آینده نسبت به بازگشایی و احیای قنات روستای شیرگ اقدام کند.

منابع طبیعی و امور آب نیز موظف شدند نسبت به اجرای سازه‌های آبخیزداری در حوزه بالادست این روستا برای جلوگیری از تکرار این چنین سیلاب‌هایی اقدام کنند.

همچنین اعضای مدیریت بحران قبل از برگزاری این جلسه از نقاط آسیب دیده روستا به صورت میدانی بازدید کردند.

برگزاری شورای هماهنگی مدیریت بحران در روستای شیرگ+ تصویر

برگزاری شورای هماهنگی مدیریت بحران در روستای شیرگ+ تصویر

انتهای پیام / ط ا

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.