اختصاص همه اعتبارات مصوبات سفر ریس جمهور به قزوین

رئیس امور پایش ارزیابی و اطلاعات مدیریت سازمان برنامه و بودجه گفت: صد درصد اعتبارات مصوبات سفر رییس جمهور به استان قزوین اختصاص داده شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، حاجی‌محمدی رئیس امور پایش ارزیابی و اطلاعات مدیریت سازمان برنامه و بودجه کشور و مشاور این سازمان در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان قزوین گفت: اعتبارات سفر رییس جمهور در برخی استان ها، چون قزوین بیش از ۱۰۰ درصد تخصیص داشته و در برخی از استان‌های دیگر هنوز به تخصیص ۱۰۰ درصد نرسیده است.

حاجی محمدی افزود: مجموع اعتبارات طرح‌های مصوب در سفر ریاست جمهوری به ۳۱ استان کشور ۲۵۰ هزار میلیارد ریال ابلاغ شده بود که تا به امروز ۴۱۰ هزار میلیارد ریال تخصیص داده شده است.

*نقد اوراق واگذار شده دولت به پیمانکاران

رئیس امور پایش ارزیابی و اطلاعات مدیریت سازمان برنامه و بودجه کشور همچنین گفت: ٦٧ هزار میلیارد تومانی که دولت در قالب اوراق، به پیمانکاران داده بود، نقد شد.

حاجی‌محمدی افزود: تاکنون ۶۷ هزار میلیارد تومان از اوراقی که در اختیار دستگاه‌ها و پیمانکاران سررسید شده بود تسویه شد تا اعتبار دولت، مجلس شورای اسلامی و حاکمیت حفظ شود.

حاجی محمدی با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور افزود: در این زمینه لایحه قانون بودجه با پیش بینی فروش یک میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه نفت به مجلس ارسال شد، ولی امیدواریم قیمت فروش نفت افزایش یابد.

رئیس امور پایش ارزیابی و اطلاعات مدیریت سازمان برنامه و بودجه کشور با بیان اینکه در مجموع طی سال‌های اخیر حرکت کشور رو به رشد بوده است، خاطر نشان کرد: سال گذشته ۵۴۴ هزار میلیارد ریال اعتبار به طرح‌های عمرانی در سطح کشور تخصیص یافت که ۲۱۰ هزار میلیارد ریال آن نقدی بوده است.

این مسئول اضافه کرد:درآمد‌های کشور از طریق فروش نفت، مالیات، عوارض و گمرک تامین می‌شود که با توجه به جنگ اقتصادی دشمنان دچار مضایقی شده اند و باید خود را با این شرایط وفق دهیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان هم در این جلسه گفت: دستگاه‌های اجرایی استان حق آغاز هیچ طرح جدیدی را ندارند و اولویت امروز، تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام است.

ابوالفضل یاری افزود: همچنین خرید خودرو خارجی برای دستگاه‌های اجرایی ممنوع است و فقط باید خودرو‌های داخلی در قبال خارج شدن خودرو فرسوده، خریداری و جایگزین شود.

به گفته وی استان قزوین سال گذشته دومین استان از نظر تخصیص و توزیع اعتبارات در سطح کشور بوده است.

در این جلسه، انفصال نصرت‌آباد از الوند با کسب حداکثر آرا تصویب شد.

انتهای پیام/ک

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار