افزایش ماهانه تعداد مددجویان کمیته امداد

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمانشاه از افزایش ماهانه تعداد مددجویان این نهاد خبر داد و گفت : در حال حاضر ماهانه بیش از ۳۶ میلیارد تومان برای مددجویان هزینه میشود.

 به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،حسین خدرویسی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمانشاه گفت : در حال حاضر بصورت ماهانه تعداد مددجویان در حال افزایش است.

وی گفت : بر اساس آخرین آمار هم اکنون ۸۸ هزار و ۷۰۰ خانوار با جمعیتی حدود ۲۰۰ هزار نفر تحت پوشش کمیته امداد استان هستند.

خدرویسی تصریح کرد: از این تعداد ۴۵ هزار نفر زنان سرپرست خانوار هستند که هیچ حامی نداشته و حتی مهریه هم دریافت نمی‌کنند.

وی افزود: علاوه بر این ۲۲ هزار دختر بازمانده از ازدواج بالای ۴۰ سال تحت پوشش داریم که تنها جرم آن‌ها فقر و بی پولی است که موجب شده نتوانند ازدواج کنند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمانشاه تصریح کرد: همچنین ۱۲ هزار و ۵۰۰ محصل، ۲۵۰۰ دانشجو و نیز بیش از دو هزار بیمار خاص در استان را تحت پوشش داریم.

وی هزینه رسیدگی به مددجویان استان را بسیار سنگین عنوان کرد و افزود: در حال حاضر ماهانه ۲۶ میلیارد تومان صرف پرداخت مستمری مددجویان می‌شود.

خدرویسی تصریح کرد: در کنار این، هزینه‌های تحصیل، درمان و کمک اجاره بها و ... هم هست که در مجموع با لحاظ این هزینه‌ها، ماهانه بیش از ۳۶ میلیارد تومان برای مددجویان استان هزینه می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: این هزینه‌ها از محل اعتبارات دولتی، کمک‌های مردمی، کمک‌های دفتر مقام معظم رهبری و سایر منابع امداد تامین می‌شود.

خدرویسی یادآور شد: ریالی از کمک‌های مردمی صرف حوزه اداری کارکنان امداد نمی‌شود.

وی یادآور شد: طی سال‌های گذشته منابع دولتی بصورت ۱۰۰ درصد تخصیص یافته که جای قدرانی از تمام مسئولین دولتی دارد.

خدرویسی در ادامه از اختصاص ۱۲۰ میلیارد تومان تسهیلات برای اشتغال ۵۰۳۰ مددجوی استان در سال گذشته خبر داد وافزود: این میزان عملکرد موجب شد تا کمیته امداد استان در سطح کشور رتبه نخست را در حوزه اشتغال مددجویان کسب کند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمانشاه به عملکرد استان در حوزه زکات هم اشاره کرد وافزود: تعهد استان در حوزه زکات در سال گذشته ۹.۴ میلیارد تومان بود که خوشبختانه با همت مردم استان کرمانشاه بیش از ۱۵ میلیارد و ۷۷۰ میلیون تومان زکات در استان جمع آوری شد که این میزان حدود ۱۸۰ درصد تعهد زکات استان بود و همین امر موجب شد، استان رتبه اول زکات کشور را در سال گذشته از آن خود کند.

وی افزود: امسال نیز تعهد استان در حوزه زکات ۱۴ میلیارد تومان است که امیدواریم با همکاری شورای زکات استان بتوانیم بیش از تعهد خود عمل کنیم.

خدوریسی در خصوص زکات فطره هم عنوان کرد: امسال موسسات و مراکز نیکوکاری میتوانند زکات فطره جمع آوری کنند، اما این امر مشروط به گرفتن مجوز از کمیته امداد استان است.

وی افزود: در محل مصلی‌های نماز هم جمع آوری زکات فطره با کمیته امداد است که بعد از جمع آوری، ۵۰ درصد زکات در اختیار مددجویان بهزیستی استان قرار می‌گیرد و ۵۰ درصد آن نیز صرف مددجویان کمیته امداد استان می‌شود .

 

 

انتهای پیام/د

ماهانه ۳۶ میلیارد تومان برای مددجویان هزینه می‌شود

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار