ظریف:

تحریم های آمریکا نظام بین الملل را نشانه گرفته است

وزیر خارجه گفت: این تحریم‌ها نظم بین المللی را نشانه گرفته و در صورتی که با آن مقابله نشود، جامعه بین المللی را گرفتار خواهد کرد.

تحریم های آمریکا نظام بین الملل را نشانه گرفته استبه گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،‌ محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان که به منظور رایزنی با مقامات پاکستان دقایقی قبل وارد اسلام آباد شد، در بدو ورود در جمع خبرنگاران درباره اهداف این سفر با بیان اینکه ارتباط با همسایگان اولویت سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است گفت: در شرایط کنونی که منطقه ما شرایط بسیار دشواری را می‌گذراند و اقدامات خطرناکی در منطقه ما شکل می‌گیرد، نیاز است مشورت‌ها با همه همسایگان انجام شود و این سفر در همان راستاست.

وی درباره انتظار ایران از کشور‌های همسایه در پی تحریم‌ها و فشار‌های آمریکا نیز بیان کرد: آنچه که بسیار روشن است، این تحریم‌ها نظم بین المللی را نشانه گرفته و در صورتی که با آن مقابله نشود، جامعه بین المللی را گرفتار خواهد کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی اضافه کرد: امروز شاهدیم آمریکا با قلدری تحریم علیه ایران را تحمیل و همزمان تحریم علیه چین را تحمیل می‌کند و اگر جامعه بین المللی اجازه دهد این روش ادامه یابد، نظام ارتباطات جهانی در اختیار افرادی قرار می‌گیرد که به هیچ قانونی پایبند نیستند.

وی ادامه داد: به همین خاطر نه تنها همسایگان ما بلکه مجموعه کشور‌ها نیاز است برای امنیت جهانی و منافع خودشان با تحریم‌ها مقابله کنند.

انتهای پیام/
برچسب ها: وزیر خارجه ، ظریف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار