ترامپ: شاید درباره هوآوی با چین توافق کنیم

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا از امکان حصول توافق درباره نحوه فعالیت هوآوی در این کشور در قالب توافقنامه تجاری با چین سخن گفت.

ترامپ: شاید درباره هوآوی با چین توافق کنیمبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از یورونیوز، دونالد ترامپ در جریان کنفرانس خبری روز پنجشنبه خود در مورد فعالیت شرکت چینی خدمات مخابراتی «هوآوی» در آمریکا گفت: «وقتی از دید امنیتی یا نظامی به کار‌هایی که این شرکت انجام داده نگاه می‌کنید، احساس خطر زیادی می‌کنید. با این حال این امکان وجود دارد که هوآوی جزو قراداد تجاری با چین باشد.»

یک هفته پیش و همزمان با افزایش تنش تجاری میان آمریکا و چین، دونالد ترامپ با صدور دستوری خواستار ممنوعیت فعالیت شرکت چینی خدمات مخابراتی «هوآوی» در آمریکا شد.

رئیس جمهور آمریکا همچنین از ویلبر راس، وزیر بازرگانی این کشور خواست تا محدودیت‌های لازم را در برابر شرکت‌های خارجی که به ادعای او، فعالیت‌های آن‌ها به بخش زیرساخت و امنیت ارتباطات آمریکا آسیب می‌رساند و مخل امنیت ملی این کشور به شمار می‌رود، اعمال کند.

شرکت هوآوی در حال حاضر دومین تولیدکننده بزرگ تلفن هوشمند در جهان محسوب می‌شود و پیشتر نیز به سرقت فناوری آمریکایی و تلاش برای دور زدن تحریم‌های آمریکا علیه ایران متهم شده بود.

ترامپ از یک سال پیش تاکنون به جنگ تجاری با چین دامن زده است. او همواره یکی از دلایل تلاش مستمر خود برای افزایش تعرفه واردات کالا‌های چینی به ویژه در محصولات دارای فناوری بالا را پرداخت نکردن حق مالکیت معنوی محصولات و فناوری‌های به سرقت رفته از سوی شرکت‌های چینی عنوان کرده است. در مقابل، چین همواره این اتهامات را رد کرده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، چین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار