امام جمعه قزوین :

نام ننگ غارتگران بیت‌المال در کنار نام دشمنان ثبت می‌شود

امام جمعه قزوین گفت: نام ننگ زمین‌خواران خائن و غارتگران بیت‌المال در کنار نام دشمنان حضرت علی(ع) ثبت می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، حجت الاسلام و المسلمین عابدینی در خطبه‌های نماز جمعه گفت : کسانی که درحال غارت بیت المال هستند ممکن است که مردم را فریب دهند ، قانون را دور بزنند و تخلفات خود را قانونی ثبت کنند اما بدانند که نام ننگ آن زمین خوار خائن و آن غارتگر بیت المال در کنار نام دشمنان ثبت شده است.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی افزود : این متخلفان به حدی به حرام خوری مشغول هستند که متوجه ننگ کار خود نمی شوند و گوش شنوایی هم برای توصیه ها و تذکرات ندارند .

وی اضافه کرد : شمایی که در قزوین در مقام پست و مسئولیت قرار داشتی و به نام دیگران هم برای خودت وزر و وبال درست کردی که روز قیامت باید پاسخگوی آنها باشی.

نماینده ولی فقیه در استان تصریح کرد: دیگران از دزدی و خیانت تو سواستفاده کردند و تو زمینه این خیانت را فراهم کردی و هیچ زمانی نام ننگ تو از این استان پاک نمی شود.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی افزود : آنها نمی توانند این حرف ها را درک کنند اما مردم باید آنها را بشناسند و فریب آن نگاه های شیطنت آمیز را نخورند.

خطیب جمعه قزوین قاسطین را از دشمنان امیرالمومنین دانست و گفت: قاسطین کسانی هستند که اگر شمشیر عدالت به میدان بیاید آنها را نگران می کند و اینها همین رفاه طلبان زیاده خواهی هستند که از دنیا سیری ناپذیرند .

حجت الاسلام و المسلمنی عابدینی اضافه کرد : گروه دیگر مقدس مآب‌ هستند آنها تسبیح آب می کشند و به مستحبات هم اهمیت می دهند اما چشمشان به ولایت امیرالمؤمنین (ع) کور است و گوششان برای شنیدن سفارش های رسول خدا (ص) برای جانشینی کر است و عقلشان فلج است و نمی توانند بفهمند قرآن آینده جهان را به چه کسی سپرده است.

وی بیان کرد: گروه سومی که امیرالمؤمنین (ع) در مقابلشان قرار داشت، ناکثین و پیمان شکنان بودند، آنها که اگر با حضرت پیمانی داشتند به منافعشان که می رسیدند عهد و پیمانشان را نادیده می گرفتند .

امام جمعه قزوین افزود: البته این را توجه داشته باشیم که این جبهه بندی ها در کتاب، مقاله و نوشته است و وقتی بحث میدان و جنگ می شود، آن سه جبهه یکی می شوند؛ یعنی اسلام آمریکایی، شیعه انگلیسی با پیمان شکنان، منافقین و مستکبرین در مقابل اسلام صف واحده می شوند و در مقابل مسلمانان حقیقی و مؤمنین می ایستند.

وی تأکید کرد: امیرالمؤمنین (ع) می فرمایند مردم فکر کردند همین که گفتند ایمان آوردیم امتحان نمی شوند در حالی که خدا انسان را امتحان می کند.

نماینده ولی فقیه در استان ابراز کرد: می شنویم در استان قزوین کسانی که در فتنه های رخ داده علیه نظام و امنیت ملی و امنیت کشور و دین حضور داشتند و بازداشت شدند، مسئولیت گرفته اند.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی افزود : چگونه این فرد از فیلتر نهادهای امنیتی رد شده و از بازرسی ها عبور کرده است و معلوم نیست کدام خائن این گذرنامه را برای خروج این فرد صادر کرده و تا بتواند قانون را دور بزند و پست و جایگاه بگیرد.

وی گفت: مسئولان مربوطه باید پاسخگوی این شرایط باشند مگر ما در استان قزوین جوان و نخبه کم داریم که باید یک فرد بازداشت شده و فتنه گری که تمام همت خود را در زمانی به کار گرفته بود تا در دانشگاه بین الملل آرامش مردم را به آتش بکشد، حال امروز باید در استان ما مسئولیت بگیرد؟! این جزو فتنه هایی است که امروز دامن گیر استان ما شده است.

خطیب نماز جمعه قزوین در پایان بیان کرد: باید امروز ببینیم در صف امیرمومنان هستیم یا در صف دشمنان ایشان؛ امام علی(ع) اینگونه انتخاب ها را نمی پسندد، ملت ایران و متدینین کشور و جناح های سیاسی ما از اینگونه تصمیم ها اظهار تنفر می کنند.

وی اظهار کرد: اینجا بحث سیاسی نیست، بحث ایمان، امنیت، وحدت ملی و انسجام امت اسلام است و نباید این وحدت و انسجام را بر هم بزنید، گاهی می گوییم برخی ها که به این جور تصمیم ها رسیده اند شاید از سوابق این آقایان بی اطلاع بوده اند که به این اشتباه فاحش افتادند.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی با اشاره به سالروز آزادسازی خرمشهر اظهار کرد: شیرینی این خاطره عظیم، فراموش شدنی نیست. خرمشهری که صدام اعلام کرد اگر ایرانی ها توانستند آن را آزاد کنند، من کلید بصره را به آنها می دهم.

وی افزود: صدام با این حرف میخواست بگوید ایرانی ها هرگز نمی توانند این کار را انجام دهند و با وجود میادین و نیروهای زیادی که مستقر کرده بودند، اما خدای متعال کاری کرد که بزرگ ترین پیروزی در فتح خرمشهر نصیب مسلمانان جهان شد زیرا با پیروزی خرمشهر هیبت کفر و استکبار که همه با هم یکی شده بودند، شکسته شد.

نماینده ولی فقیه در استان خاطرنشان کرد: وقتی خرمشهر پیروز شد، بلافاصله امام خمینی (ره) با آن نگاه معنوی و عرفانی برخاسته از لیله القدر و ماه رمضان، اعلام کرد خدا خرمشهر را آزاد کرد. امام راحل قرآنی سخن می گفت و این خدا بود که خرمشهر را آزاد کرد.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی بیان کرد: خدا در قرآن می فرماید اگر خدا از شما حمایت کند، هیچ کسی نمی تواند بر شما پیروز شود و ما عنایت و حمایت خدای متعال را در پیروزی خرمشهر دیدیم.

وی ادامه داد: البته وقتی صحبت از دوم و سوم خرداد به میان می آید یک فتح خرمشهر دیگری هم داشتیم و آن فتح نیروهای ایمانی، ارزشی، انسان های متعهد به این خاک، آب، دین، ایمان، ملت و مملکت بر فتنه‌گران دوم خردادی که نقشه داشتند و فتنه‌گر بودند اما در سوم خرداد حماسه ای آفریده شد که آن قضایا کنار رفت.

نماینده ولی فقیه در استان اذعان کرد: اسرائیلی هایی که همیشه از موضع جنگ وارد می شدند اما امروز التماس پذیرش آتش بست را می کنند و این نکته مهمی است یعنی اوضاع دگرگون شده و حزب الله لبنان و مسلمانان دنیا طعم پیروزی بر صهیونیست ها را چشیدند و سران اسراییل نیز شکست را لمس کردند .

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی افزود: یکی از سرهنگ های صهیونیستی می گوید ما از لبنان عقب نشینی نکردیم بلکه گریختیم این سخن سرهنگ اسراییلی نشان می دهد آنها با ذلت لبنان را ترک کرده اند و دیگر به خود اجازه نمی دهند که به حیطه جغرافیایی مسلمانان ورود کنند.

وی با اشاره به ایام شهادت امیرمومنان(ع) عنوان کرد: یکی از دلایلی که برای شهادت امیرمومنان(ع) مطرح می کنند این است که به جرم اجرای عدالت به شهادت رسید چون قسط و عدل برای امام مهم بود و با تبعیض و بی عدالتی مقابله می کردند. امام نمی خواست گرسنگی گرسنگان و شکم سیری ثروتمندان را مشاهده کند و اجازه غارت از بیت المال را نمی دادند.

انتهای پیام/ک

خطبه های نماز جمعه قزوین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار