شانس به لژیونر‌های ایرانی شاغل در اروپا رو کرد

با انتخاب مارک ویلموتس به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال ایران شانس به برخی از ملی پوشان کشورمان رو کرد.

شانس به لژیونر‌های اروپایی رو کردبه گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، مارک ویلموتس، سرمربی بلژیکی تیم ملی فوتبال ایران این هفته به تهران می‌آید تا به طور رسمی نخستین اردوی آماده سازی تیم ملی را برگزار کند و در اولین بازی روی نیمکت تیم ملی فوتبال ایران در مقابل سوریه قرار گیرد.

ویلموتس در اولین فهرست بازیکنان ایرانی با توجه به اینکه هنوز شناخت کافی از فوتبالیست‌های کشورمان ندارد، به طور حتم به فهرست جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ امارات توجه خواهد کرد و شاید با کمک دستیاران ایرانی خود چند بازیکن جدید دعوت کند، اما در نهایت چند بازیکن ایرانی شاغل در لیگ برتر بلژیک شانس زیادی برای حضور در لیست تیم ملی خواهند داشت.

ویلموتس حدود ۲ سال است که هدایت تیمی را بر عهده نداشته است و به احتمال فراوان بازی‌های لیگ برتر بلژیک را به صورت جدی دنبال می‌کرد. کاوه رضایی، علی قلی زاده و یونس دلفی بازیکنانی هستند که مارک ویلموتس روی آن‌ها شناخت دارد و آن‌ها می‌توانند شانس خود را برای حضور در تیم ملی فوتبال امتحان کنند.

علی قلی زاده و کاوه رضایی پیش از این نیز در لیست تیم ملی حضور داشتند و به دلیل مصدومیت در فهرست نهایی قرار نگرفتند و خط خوردند، اما آن‌ها شانس این را دارند با رفع مصدومیت و صلاحدید کادرفنی رو در روی سوریه و کره جنوبی بازی کنند.

البته یونس دلفی ستاره جوان این روز‌های فوتبال ایران که در لیگ بلژیک عملکرد خوبی داشته نیز از جمله بازیکنانی است که شانس حضور در تیم ملی فوتبال را با سرمربیگری مارک ویلموتس دارد.

گفتنی است، قلی زاده ۲۳ ساله سابقه بازی در سایپا را دارد و ابتدای سال ۲۰۱۸ به شارلوا پیوست و کاوه رضایی که ۲۷ ساله است، پس از درخشش در استقلال راهی شارلوا شد و سپس به عضویت کلوب بروژ درآمد.

یونس دلفی، پدیده فوتبال ایران هم در تیم ملی امید عملکرد خوبی داشت و هم در لیگ نوزدهم ستاره استقلال خوزستان بود، اما در حالی که از آیندهوون هلند پیشنهاد داشت، راهی شارلوا شد و یکی از مهره‌های موثر این تیم لقب گرفت.

ویلموتس در دوران حضور در بلژیک نسل طلایی فوتبال کشورش را با استفاده از بازیکنان جوان پرورش داد و حال امیدوار است با حضور در فوتبال ایران و در آستانه برگزاری مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ قطر بتواند بازیکنانی جوان را به فوتبال کشورمان معرفی کند.

دیدار دوستانه تیم‌های ایران و سوریه، ۱۶ خرداد و تقابل با کره ۲۱ خرداد برگزار خواهد شد.


بیشتر بخوانید:

دستیاران سرمربی جدید تیم ملی فوتبال ایران مشخص شدند

تاج: قرارداد ویلموتس ۲ برابر کی‌روش بند دارد

ویلموتس میهمان ویژه بازی تیم‌های سپاهان - پرسپولیس


انتهای پیام/

ویلموتس سرمربی تیم ملی فوتبال ایران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار