تاکید بر قرنطینه دام‌های وارداتی از چابهار

دام‌های وارداتی به چابهار نباید ناقل بیماری از جمله ویروس کشنده تب کریمه کنگو باشند.

تاکید بر قرنطینه دام‌های وارداتی از چابهاربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت در نشست کار گروه سلامت و امنیت غذایی سیستان و بلوچستان در چابهار گفت: سازمان دامپزشکی باید با قرنطینه دام‌های وارداتی از ورود بیماری‌های مشترک انسان و دام جلوگیری کند.

گویا افزود: سگ‌های ولگرد نیز تهدیدی جدی محسوب می‌شوند که نیاز است دستگاه‌های مختلف با همکاری یکدیگر نسبت به کاهش جمعیت این سگ‌ها اقدام کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر هم در این جلسه گفت: با توجه به پراکنده بودن جمعیت شهرستان چابهار در نقاط شهری و روستایی، استقرار کانکس‌های تشخیص مالاریا در این شهرستان برای کاهش شمار مبتلایان ضروری است.

محمد مهران امینی فرد افزود: این شهرستان موقعیت ویژه‌ای دارد و نیاز به بستر سازی مناسب برای رشد و توسعه از جمله توسعه هر چه سریع‌تر امکانات بهداشتی و درمانی دارد.

بامری فرماندار چابهار نیز با اشاره به اینکه چابهار ۴۸۸ روستا دارد و تنها نقطه‌ای از کشور است که تمام روستا‌های آن با تانکر آبرسانی سیار می‌شود، گفت: وزارت بهداشت باید به تعهدات خود برای ساخت بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی که بیش از ۶ ماه از کلنگ زنی آن می‌گذرد، عمل کند.

اکبری زاده معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زابل نیز اظهار داشت: پیگیری‌های زیادی برای از بین بردن و کاهش سگ‌های ولگرد منطقه سیستان انجام شده، ولی موفقیت آمیز نبوده است و هر روز آمار سگ‌های ولگرد بیشتر می‌شود.

انتهای پیام/گ

قرنطیه دام در سیستان وبلوچستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار