عضو شورای شهر کرمانشاه نداشتن سند و نداشتن آب شرب را دو مشکل اساسی پارک شیرین جهت حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی عنوان کرد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،سیداحسان احسانی عضو شورای شهر کرمانشاه با اشاره به قرارگیری پارک شیرین در مرکز شهر کرمانشاه گفت : این پارک که حالت تپه مانند داشته و از بالای آن می توان احاطه کامل بر شهر داشت، یک موقعیت فوق العاده گردشگری برای شهر کرمانشاه محسوب می شود.

وی گفت : پیش از انقلاب این پارک فضای نامتعارفی داشت، اما پس از آن ساماندهی بر روی آن صورت گرفت و علاوه بر احیای مطلوب فضای سبز و روشنایی پارک، بخشی از آن به موزه دفاع مقدس تبدیل شد.

احسانی تصریح کرد: طی 10 تا 15 سال گذشته نیز با توجه به موقعیت گردشگری عالی این پارک، طرح های بسیاری از جمله ساخت رصدخانه، رستوران گردان و... برای این پارک ارائه شد که همگی تنها در حد نام بودند و طرحی دارای توجیه محسوب نمی شدند.

وی به مشکلات و موانع موجود در این پارک بر سر راه سرمایه گذاران بخش خصوصی اشاره کرد وافزود: یکی از مشکلات اصلی این پارک نداشتن سند است. بارها سرمایه گذارانی برای انجام طرح های گردشگری در این پارک پای کار آمده اند، اما با توجه به این مشکل نتوانسته اند فاز اجرایی کار را شروع کنند.

وی افزود: از طرف دیگر این پارک با مشکل تامین آب شرب مواجه است که یکی دیگر از موانع مهم بر سر راه سرمایه گذاران محسوب می شود.

عضو شورای شهر کرمانشاه تاکید کرد: تا زمانی که این دو مشکل مرتفع نشود، نمی توان حضور سرمایه گذاران را در پروژه ساماندهی پارک شیرین شاهد بود.

وی از پیگیری شهرداری برای رفع این دو مشکل خبر داد و افزود: تهیه سند و تامین آب شرب هم اکنون در دستور کار شهرداری قرار دارد و امیدواریم با رفع این مشکلات شاهد حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی دراین پارک باشیم.

احسانی یادآور شد: با حضور سرمایه گذار بخش خصوصی ساختار پارک حفظ شده و تنها در مناطقی از آن پروژه های گردشگری اجرا می شود.

وی گفت: در کنار پیگیری رفع مشکلات پارک از سوی شهرداری، نیاز است دستگاه های انتظامی نیز برای تامین امنیت هرچه بهتر این پارک تلاش کنند .

 

 

انتهای پیام/د

پارک شیرین یک موقعیت فوق العاده گردشگری برای شهر

 

برچسب ها: محیط زیست ، شورای شهر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.