رئیس سازمان اوقاف:

استفاده از انرژی‌های نو در امامزاده‌ها / ۲۰ امامزاده قزوین به انرژی خورشیدی مجهز می‌شود

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در قزوین پیش بینی کرد در آینده نزدیک بقاع متبرکه شاخص کشور به پنل‌های انرژی خورشیدی مجهز شوند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، حجت الاسلام سید مهدی خاموشی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در سفر به استان قزوین بازدید از امامزادگان و بقاع متبرکه استان قزوین گفت: استفاده از انرژی‌های پاک در دستور برنامه‌های اوقاف قرار دارد و در اولین گام درصددیم در بقاع متبرکه از پنل‌های خورشیدی استفاده کنیم.

وی بیان کرد: در استان قزوین هم در گام اول ۲۰ امامزاده و بقاع متبرکه به پنل‌های خورشیدی مجهز خواهند شد.

*طرح‌های اقتصادی اوقاف با همکاری شرکت‌های دانش بنیان اجرایی می‌شود

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: مشارکت با شرکت‌های دانش بنیان در اجرای طرح‌های اقتصادی و تولیدی و اجرای فعالیت‌های فرهنگی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در اولویت برنامه هاست.

*عمران موقوفات به صورت علمی انجام می شود

حجت الاسلام خاموشی تصریح کرد: مسیری که باید در حوزه عمران و آبادانی موقوفات طی کنیم علمی خواهد بود تا مسیر تعیین شده اصولی باشد.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور یادآورشد: اکثر رقبات ما کشاورزی است و بر این اساس می‌توانیم طراحی ویژه‌ای برای تولید بیشتر در سطح مزارع و باغات و حتی در رقباتی که مبنای بیابان دارد و نزوئلات جوی استفاده می‌کند داشته باشیم.

وی بیان کرد: اخیراً با دانشکده‌های کشاورزی وارد مذاکره شده‌ایم تا ببینیم می‌توانیم در این مجموعه‌ها کشت‌هایی داشته باشیم که ارزش افزوده داشته باشد و به اشتغال و تولید کشور کمک کند.

حجت الاسلام خاموشی تصریح کرد: هر جایی که زمین‌های اوقافی مبنای آبی دارد وارد کشت‌های گلخانه‌ای خواهیم شد تا بتوانیم تحریم را دور زده و دشمن را در لاین عرصه نیز نا امید کنیم و نشان دهیم می‌توانیم از ظرفیت‌های کشور استفاده بهینه کنیم.

وی اظهار داشت: کمک به اشتغال و تولید و کاهش فشار تحریم‌ها، کمک به تحقق درآمد بیشتر از برنامه‌های جدید ما در فعالیت‌های اقتصادی سازمان اوقاف است.

*سفر‌های استانی برای شناسایی ظرفیت‌ها و تسریع در اجرای پروژه‌ها

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در ادامه از سفر‌های استانی خبر داد و گفت: با برنامه ریزی انجام شده سفر‌های استانی را آغاز کرده‌ایم که ضمن بررسی و حل مسائل حقوقی و ثبتی، ظرفیت‌های استان‌ها را نیز بررسی خواهیم کرد.

وی بیان کرد: در استان‌ها طرح‌های نیمه تمام زیادی داریم که برای آن‌ها تصمیم گیری خواهیم کرد تا بسرعت به بهره برداری برسد.

*کاهش آسیب‌های اجتماعی با فعالیت‌های فرهنگی در بقاع متبرکه

رئیس سازمان اوقاف کشور یادآور شد: در حال حاضر حدود ۸۰۰ بقعه محوری در کشور داریم که طرح قطب فرهنگی شدن بقاع متبرکه را بشدت دنبال می‌کنیم تا این حرکت ارزشمند شتاب گیرد.

حجت الاسلام خاموشی اضافه کرد: اجرای طرح افق مورد استقبال واقع شد و نتایج خوبی داشت و به همین دلیل برای مشارکت در کاهش آسیب‌های اجتماعی هم وارد فعالیت شده‌ایم.

وی اضافه کرد: در کنار برنامه‌های فرهنگی در بقاع متبرکه به مسائل اجتماعی و آسیب‌های مختلف مانند حاشیه نشینی، سکونت گاه‌های غیرمجاز و کاهش آسیب‌های آن توجه جدی خواهیم کرد تا بتوانیم از ظرفیت امامزاده‌ها و بقاع متبرکه برای تقویت سلامت اجتماعی هم استفاده کنیم.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار