استاندار کرمانشاه ؛

برای موضوع اشتغال بیشتر وقت بگذارند

استاندار کرمانشاه گفت : از مدیران استان انتظار است برای موضوع اشتغال بیشتر وقت بگذارند.

 به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،هوشنگ بازوند، استاندار کرمانشاه در نشست شورای اشتغال استان، با بیان اینکه موضوعی مهمتر از اشتغال در استان نداریم، گفت : اولویت اول استان ایجاد اشتغال و کاهش نرخ بیکاری است، لذا مدیران باید به این امر بیشتر توجه داشته باشند.

وی با انتقاد از نحوره برنامه ریزی برخی دستگاه‌ها برای ایجاد اشتغال، گفت: اگر مدیری قادر به ارائه برنامه برای ایجاد اشتغال در حوزه تحت مدیریتش نباشد، به وزیر مربوطه گزارش خواهیم کرد.

هدایت حاتمی معاون امور اقتصادی استانداری نیز با نامطلوب دانستن برنامه اشتغال ارائه شده از سوی برخی دستگاه ها، گفت: از نحوه برنامه ریزی برخی دستگاه‌ها برای اشتغال ناامید شده ام.

وی افزود: با این روند به نظر می‌رسد باید خودمان برنامه اشتغال برای دستگاه‌ها تدوین کرده و به ان‌ها ابلاغ کنیم.

در این نشست موضوع طرح تدوین سند اشتغال استان در افق ۱۴۱۰ مطرح شد.

 سهراب دل انگیزان مجری طرح در این نشست به ایرادات وارده به سند اشتغال قبلی استان و دلایل اجرایی نشدن آن پرداخت و اعلام آمادگی کرد که توسط تیمی دانشگاهی سند اشتغال استان در افق سال ۱۴۱۰ را تهیه کنند.

بازوند نیز پس ازاستماع این توضیحات این پرسش را مطرح کرد که سند اشتغال پیشین استان به چه دلیل اجرایی نشده است.

وی افزود: اینکه دانشگاهیان در زمینه تهیه سند اشتغال استان همکاری کنند کاری ارزشمند است، اما باید سندی تهیه کنیم که دولت‌ها و مدیران آینده پایبند به اجرای آن باشند، نه اینکه در قفسه ادارات خاک بخورد.

در نشست کارگروه اشتغال استان همچنین موضوع پروژه گردشگری سلامت استان مطرح شد.

امید قادری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با اشاره به ارزآوری بالای گردشگری سلامت، اظهار کرد: متاسفانه، چون امکانات مناسبی برای ارائه خدمات مناسب به بیمارانی که از کشور‌های همسایه وارد استان می‌شوند نداریم، آن‌ها به استان‌های مرکزی کشور می‌روند، لذا از چند سال پیش جمعی از پزشکان استان برای ساخت مرکز گردشگری سلامت پای کار امدند و تاکنون نیز برای ساخت این مرکز با ۶۵ درصد پیشرفت ۲۱ میلیارد تومان هزینه کرده اند، اما برای ادامه کار تقاضای حمایت مالی دارند.

به گفته مجری طرح برای تکمیل ساختمان مرکز گردشگری سلامت به ۴۰ میلیارد تومان منابع دیگر نیاز است و تجهیز آن نیز حدود ۵۰ میلیارد تومان می‌خواهد.

استاندار کرمانشاه با اشاره به رایزنی صورت گرفته با مسئولین بانک سپه برای اعطای تسهیلات به این طرح، گفت: با توجه به بالا بودن سود این تسهیلات، باید کمک کنیم از طریق یارانه، سود تسهیلات کاهش یابد.

بازوند از مدیر بانک سپه استان خواست پیگیر پرداخت تسهیلات به این طرح باشد تا زودتر به نتیجه برسد.

در این نشست اداره کل میراث فرهنگی استان نیز گزارشی از برنامه اشتغال سال ۱۳۹۸ ارائه داد که بر اساس این برنامه امسال ۲۰۸۹ شغل ایجاد خواهد شد.

اداره کل فنی و حرفه‌ای نیز به ارائه گزارشی از برنامه‌های سال جاری پرداخت .

 

 

انتهای پیام/د

تدوین سند اشتغال استان

برچسب ها: استانداری ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار