خسارت سیل به ۵هزار دار قالی در گلستان/ بیمه قالی بافان در دستور کارقرار دارد

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان گفت: سیل به پنج هزار دار قالی و مواد اولیه خسارت زدو ماتجهیزات لازم را تهیه می‌کنیم و در اختیار آنان قرار خواهیم داد.


به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، الهه غیناقی مدیرکل اموربانوان و خانواده استانداری گفت: برای نخستین بار طرح بانویار در روستا‌هایی که در معرض مهاجرت قرار دارند و یا در سیل اخیر دچار خسارت شده‌اند، اجرا می‌شود.

وی افزود: دستگاه‌ها و نهاد‌های مختلف در حوزه‌های اجتماعی، مهارت‌آموزی، اشتغال خدمات و تسهیلاتی را به بانوان ارائه می‌کنند، اما آگاهی نداشتن بانوان از این طرح‌ها، آنان را از فرصت‌های موجود محروم می‌کند.

وی گفت: خراسان رضوی به عنوان استان معین گلستان در سیل اخیر انتخاب شدو برهمین اساس کارگاه‌هایی را در روستا‌های شهرستان سیل‌زده آق‌قلا ایجاد خواهیم کرد.

غیناقی ادامه داد:بسیاری از قالیبافان استان، بانوان هستند و بیمه قالی‌بافی را به طور ویژه در دستور کار قرار دادیم و سعی می‌کنیم مشکلات این بخش به زودی حل شود.

وی افزود: ۵هزار دار قالی در سیل خسارت دید و ما مواد اولیه و دار قالی نیز برای قالی‌بافانی که دچار خسارت شده‌اند، تهیه می‌کنیم و در اختیار آنان قرار خواهیم داد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گفت: بسیاری از محصولات از قبل اماده شده بانوان و عدم فروش آنهابه دلیل سیل اخیر و با رایزنی‌هایی که با مسئولان خراسان رضوی انجام شد تعدادی از بانوان استان در نمایشگاهی که در مشهد برپا شده است، حضور پیدا کرده‌اند.
 
وی در پایان گفت:علاوه براین با همکاری شهرداری تهران نیز نمایشگاهی از تولیدات بانوان گلستانی در مترو و برج میلاد برپا خواهدشد.

انتهای پیام /گ
 

تجهیزات  لازم برای قالیبافان گلستانی تهیه می شود

برچسب ها: استانداری ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.