صادرات کالا از طریق گمرکات استان کرمانشاه رشد ۱۳ درصدی داشت

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه گفت: در دو ماهه نخست سال جاری ۴۷۸ میلیون و ۹۵۰ هزارو ۸۴۹ دلار کالا از گمرکات و بازارچه‌های مرزی استان کرمانشاه به خارج از کشور صادر شد است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ، مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه گفت: در دو ماهه نخست سال جاری ۴۷۸ میلیون و ۹۵۰ هزارو ۸۴۹ دلار کالا به وزن یک میلیون و ۴۷ هزارو ۹۶۶ تن از گمرکات و بازارچه‌های مرزی استان کرمانشاه به خارج از کشورصادر شد است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ ارزش ۱۳ درصد افزایش و از حیث وزن ۱۲ درصد رشد داشته است.

خلیل حیدری گفت: ۲۸۱ میلیون و ۹۰۰ هزارو ۴۰۸ دلار با وزن ۶۲۶ هزارو ۸۳۱ تن از کالا‌های فوق درگمرکات کرمانشاه، پرویزخان، خسروی و پاوه اظهار و صادر شده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش ۲۶ درصد افزایش و از حیث وزن نیز ۷ درصد رشد داشته است.

وی ادامه داد: سایر گمرکات کشور نیز در این مدت ۱۹۷ میلیون و ۵۰ هزارو ۴۴۱ دلار کالا با وزن ۴۲۱ هزارو ۱۳۵ تن از طریق مرز‌های استان کرمانشاه به خارج از کشور صادر کرده اند؛ که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزن ۲۱ درصد افزایش و از حیث ارزش ۱ درصد کاهش داشته است.

مدیرکل گمرکات کرمانشاه عمده کالا‌های صادراتی از طریق این گمرکات را گوجه فرنگی تازه یا سردکرد، هندوانه تازه، خربزه، میله‌های آهنی یافولادی گرم نوردشده ... تاب داده شده یاباتغییرشکل یافتگی‌های حاصل ازنورد، انواع بستنی حتی دارای کاکائو، کولر‌های آبی خانه با هوادهی حداکثر ۸۰۰۰ فوت مکعب در دقیقه، لوازم خانه داری و پاکیزگی از مواد پلاستیکی، انواع دوغ، انواع ماست، کود شیمیایی، ظروف ملامین عنوان نموده و افزود: بیشتر کالا‌های فوق به کشور عراق صادر می‌شود.

وی بیان داشت: خلیل حیدری مجموع اقلام صادراتی اظهار شده در دو ماهه نخست سال ۱۳۹۸ از گمرکات استان کرمانشاه را ۴۱۹ نوع کالا عنوان نمود و افزود در دو ماهه نخست سال جاری در مجموع از گمرکات استان کرمانشاه به ۱۲ کشور صادرات قطعی صورت گردیده است.

 انتهای  پیام/ز



 

صادرات  ۴۷۸ میلیون و ۹۵۰ هزارو ۸۴۹ دلار کالا  در دو ماهه نخست سال جاری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار